AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
479

Fälgar till en 316 ti

Visa användare
12
Lejjo
316 ti -04
Är det någon som vet om jag kan sätta dit 235/35-19 med 8,5 djup fälgar/däck på en 316 ti e46?

MVH,
Leo
Dimension mässigt ska det väl gå bra, men det mesta hänger på fälgarnas inpressning. Inpressningen styr hur långt in/ut fälgarna hamnar i hjulhusen och har man fel inpressning så kan detta påverka bilensgeometri negativt, den kan börja kännas instabil(vandra i sidled) och börja spåra.

En annan lite frågeställare.. Är det värt med 19" på en 316ti? Jag menar nu inget illa, men risken lär bli att soppaförbrukningen lär öka en del med tanke på de bredare och lägre däcken. Bilen lär antagligen kännas långsammare med pga det ökade rullmotståndet.
Visa användare
12
Lejjo
316 ti -04
Tack för ditt svar!

Jag ska kolla närmare på detta med de.

Visst kan det vara det, men jag hade tänkt och ha några feta till min bil och tänkte nu om jag ändå byter bil om 1 - 3 år så kan jag sätta dessa där med utan att behöva sälja min 18" (om jag köper 18) o sen köpa nya 19". Visst blir den segare, men dess fart är inget att hurra för nu ändå :P
Värt att komma ihåg är att olika BMW-modeller behöver olika ET (inpressning) på fälgarna. Beroende på vad du köper för bil nästa gång så är det inte säkert att du kan flytta med dina 19":are.

Visa användare
12
Lejjo
316 ti -04
Jag får nog ta och kolla lite närmare på detta innan jag köper, tack för er stöd!

MVH,
Leo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.