AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.604

Renovera M5 e39 fälgar

Har bytt till mig ett uppsättning M5 e39 fälgar. Dessa är dessvärre rejält kantstötta. Undrar om ni kan tipsa mig om något bra ställe att renovera dom och ca pris för 4 fälgar. Har oxå hört att det är lite svårt att få fram den "titan aktiga" färgen på dom Så är det nån som vet var jag kam få tag i den, eller en färg som är väldigt lik så är jag oxå tacksam.

Tack på förhand.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Dessa bägge är renoverade och lackade av en firma i Malmö, och det såg ruskigt bra.forumprofilen "tsaros" vet vad firman heter. (andreas@defense.nu)
Från två olike tillfällen och olika bilar som lämnad/skickad dit nr 2 är en M5 ägare från Laxå..

Länk
Länk

///MVH Hasso
Länk
Länk kan jag rekomendera
Skulle TRO att det är Länk som man anlitat i Malmö, dom pulverlackar en hel del jobbprylar åt mig med gott resultat!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns ju ett antal firmor som enbart sysslar med att renovera fälgar. Själv brukar jag anlita en firma i Malmö som heter Svets och Rikt som är mycket duktiga. Andra kända firmor är Fälgfixarna och Integra.

Jag helrenoverade mina M5-fälgar höstas och det gick på ca. 1500kr/fälg men nu är dom som nya.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror att tsaros fälgar ovan också renoverades av Svets och Rikt i Malmö.

Tänk också på att det finns två olika nyanser till M5-fälgarna.

___
//Ulf
Jag har faktiskt sökt, men tyckte inte jag fick svar på det jag undra, utan mest en massa spekulationer

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Rolv67: "Sök inlägg..." som står i Gasar-Magnus inlägg är något han har i sin signatur och är inte riktat mot dig utan en generell påminnelse om sökfunktionen.

___
//Ulf
Exaktemente... Svets & Rikt hittar du här: Länk
Tidigare nämda Intera i Sthlm skall vara bra men deras bemötande när man ringer gör att man gärna väljer nån annan...

För den som

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mr
5
Mr. X
Alpina B10 V8 touring -99
Fälgfixarna i helsingborg rekomenderar jag mina m5 (e39) fälgar blev bättre än nya.

Mr.X
Mr.X:
Vad fick du betala per fälg?

Mvh ChristoferB
Mr
5
Mr. X
Alpina B10 V8 touring -99
dom kosta 1375 kr st. Helt klart värt det....

Mr.X
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ungefär samma som jag betalade för mina.

___
//Ulf
Kanon, tjejen väjde för en kattusling och skrapade både fram och bakfälg så det stör mig, bra att veta vad en upputsning skulle gå på om man får pengar över ngn gng.

Mvh ChristoferB
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
Kan varmt rekommendera Svets & Rikt i malmö, fick mina 18 tummare renoverade och är riktigt nöjd med resultatet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.