AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
818

Kan ej öppna bakdörren! hjälp!

Visa användare
51
tompaq
Bmw M5 00:a
Hej.
jag har ett litet problem. nu i vinter har det varit aningen kallt vissa dagar och när jag en kall vinterdag skulle öppna höger bakdörr så hade det troligtvis frusit. så jag tog in den i garaget på jobbet och värmde den men den gick ändå inte att öppna ..... men den gick att öppna inifrån. men hjärnslö som jag är så fick jag för mig i ett svagt ögonblick att det måste vara barnlåset... så jag sökte upp det , vred på barnlåset och stängde dörren.... riktigt dumt... nu går den inte att öppna alls.

Hur ska jag gå tillväga för att få upp dörren?

BMW ville ha "MINST" 3000:- beroende på hur mycket dom hade sönder sa dom.

mvh //Tomas
Je
41
Jennysa
730i -92
Hej
Du kan ju gå in på www.realoem.com Och kanske läsa dig till om det går att plocka ner dörren så du får upp den....
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Det kan vara vajern mellan handtaget och låset som gått av.
Det hände mig förra vintern. Fick ta loss skraplisten (cromlisten vid rutan) på dörren. Därefter så kom jag åt att att få tag i låsmekanismen och öppnat dörren.

Lycka till!

//H
th
105
thepe
520iM -10
Var med om detta på min e39, var tvungen att ta bort yttersta delen av baksätets ryggstöd, tog sedan en lite bredare plast kil och fick in den mellan dörren och dörr sidan och fick upp dörr sidan. kunde få in den smala handen och fick upp dörren. Kvar blev en liten bristning längs ut på dörr sidan som ej syns när dörren stängs. Fick byta centrallås motor på den dörren.

Thepe
Visa användare
51
tompaq
Bmw M5 00:a
Tack så mycket för alla svar :)
ska försöka få till det !

mvh //Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.