|
|
|
|---|---|
| Har en M3-95 som bromsskivorna fram börjar bli dåliga på så jag måste nog byta ut dom. Undrar då om någon vet vad ny orginal kostar eller om man ska sattsa på några värre och vad dom kostar och vilket märke. | |
| Hos motornord säljer dom slitsade skivor till m3 för 2 250 kr styck. Jag har inte någon personlig erfarenhet av just dessa skivor men tror att dessa skulle ge bättre prestanda på bana samt regnväder. Enligt en skribent här på chatten upplevde han att han fick "bättre nyp" vid inbromsning från höga hastigheter. | |
|
hej martin på min m3 så var bromsskivorna byta när jag köpte den nyligen , det var bmw original skivor . enligt mitt tycke så är det skit då dom redan har slagit sig efter 6 mån samt att dom mattas fort om man kör hårt . ///TONY M3 vet ej pris men ca 1500 spänn per skiva för origninal , skull satsa på sport skivor om jag skulle ha byt ! |
|
|
Mekonomen säljer Bremboskivor till M3, samma som original påstår dom, och dom tar 600-700:-/st för dom. www.malte-racing.com |
|
|
Jag hade tarox med massor av slitsar (dyra) på min förra M535. Trodde det skulle vara bra vid hård körning. Vissade sig att de var som osthyvlar på beläggen (också dyra) och inte mycket bättre verkan. Till min M3 har jag köpt bremboskivorna och är nöjd med det. Fast ska du ha bättre bromsverkan är det större skivor med bättre ok som behövs. Jag har 330mm AP-Racing nu (bytte till E34 M5 på M535an efter fiaskot med taroxskivirna). Med andra ord, om du inte köper större kraftigare grejer rekomenderar jag dig att köpa "orginal" i nån form med ett bra belägg, tex blå Pagid. Det är det mest prisvärda. De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
|
Jag monterade EBC-Skivor (Slits+Borr)fram och EBC Greenstuff belägg runt om igår och min direkta reaktion är att det är en väldig skillnad mot orginal som mattas och slår sig för ingenting! Jag har iofs inte kört jätte hårt med dom ännu, men det är en klar skillnad när man bromsar från motorvägsfart + moms och sociala... :-) /Per |
|
| Vince, det var ju bra att få reda på för det är tarox skivor som motornord säljer. Men du vince, är det standard brembo till m3 som du menar? | |
|
Japp, jag köpte mina på Bildelsimporten. Men för riktigt hård körning (bana) rekomenderar jag stora grejer. De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
| Kör med Tarox slitsade skivor, EBC-belägg runt om, och det funkar att köra riktigt hårt med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.