AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
690

Sommardäck 525i Touring

9
Gösta F
525iA Touring-02
Hej

Jag ska köpa nya sommardäck 225-55-16....har haft Michelin Pilot och var väldigt nöjd med dom.Finns det något motsvarande däck som är lite billigare eller tycker ni att man ska satsa pengar på Michelin igen?

Gösta
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Skall du ha bilen kvar länge tycker jag du skall köpa Michelin Primacy. Pris per mil blir då ung. det samma som vid köp av lågprisdäck. Dessutom går Michelin komfortabelt och säkert ända tills mönstret är nere på 2-3 mm.
Har själv kört samma dim. Pilot HX. Dom gick över 7000 mil.
Falken verkar vara ett billigare alternativ som många är nöjda med.
ma
111
martin22sthlm
730 e32 1989
jag har personlig erfarenhet av både michelin och pirelli (bland annat). Jag skulle nog köpa michelin till en prestandabil medan valet faller/föll på Pirelli p6000 till min 523:a. De har fungerat väl och håller än efter bra många tusen mil.

mvh

Martin
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Michelin PS2 möjligen till en prestandabil, men Michelin Primacy kan nog jämställas med Pirelli P6000 i sportighet. Mer ett komfortalternativ. De gamla Michelin som hette Pilot HX till exempel motsvarar nog dagens Primacy och var inga sportbilsdäck de heller. Både Michelin och Pirelli är bra däck som orginalmonterats på 5-serien i just de utföranden vi talar om.
ma
111
martin22sthlm
730 e32 1989
köper absolut resonemanget med michelindäcken ovan, det fnins givetvis olika modeller. Men tror (obs. tror) att mich. primacy är dyrare än pirelli p6000 medan de kanske inte är mycket bättre? Har dock inte provat Primacy, har dock pröva Pirelli och är nöjd med dessa, främst med avseende på hållbarhet...

//M
E3
1.828
E36
USA bilar
Michelin PS eller PS2 finns inte i 225/55-16
Primacy i den dim går på ca 1900:- på bil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.