AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.091

Ojämn gång Bmw M5

Hj
9
Hjaelten
BMW M5 - 1991
Har upptäckt ett problem med M5:an, 3,6L motorn.

Går jämt och fint vid tomgång (strax över 600rpm) men så gasar man till upp till 1500-2000rpm och sedan släpper gasen så vill bilen nästan dö innan den långsamt kravlar sig upp till tomgång igen och går fint. vid över 2000rpm så går den felfritt. är just om man släpper gasen, gissar på någon vacumslang eller så? tänkte om någon har någon ide om detta.

mvh// Johan

"Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar, vet inte vart man handlar..."
Vet inte om det hjälper särskilt mycket men jag hade en 325:a-01 som ibland kunde ligga o "studsa" kring tomgången. Detta inträffade när jag exempelvis fickparkerade då man ligger på dragläget i lägre hastigheter. Efter lite vana lärde jag mig att med lite mer gas och ett mer distinkt kopplingsarbete i dessa låga hastigheter gjorde att detta beteende försvann.

I mina ögon var det inget som var fel utan en känslighet i mekaninken som gick att få bort med vanan inne.

Menar inte att detta med 100% skulle gälla din bil men ville bara dela med mig av det jag uppfattat i ett liknande problem. Hoppas du kommer tillrätta med problemet...

M.V.H
Dennis
LMM?
Strax över 600 rpm är för låg tomgång, skall vara ca 850rpm om jag inte missminner mig helt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.