AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
949

Köpråd e36 328 "individual"

Pe
5
Pet37
E36 328 -95
Hejhej..

Det är så att jag har varit o kollat på en e36 328Ci "individual".. En röd -95 med M-chassi, M-kjolar, M speglar, diffbroms, klimat, 17" bmw fälgar med nya sommardäck, osv osv
Mycket bytt senaste året såsom koppling, bussningar, skivor och belägg, avgasrör m.m.

Killen vill ha 45.000:-

Bilen kändes jävligt fräsch både inne i coupen och i motorn, även under provturen kändes allting helt ok! inga konstiga ljud eller liknande..

Till den tråkiga biten..
Det finns lite rost precis över vindrutan som inte alls ser kul ut, svårt ställe att laga?

Finns inga papper på bilen, ingen servicebok eller något, finns det något sätt att få fram information om bilen?

Finns bara EN nyckel till bilen, vad kostar det att kopiera upp en ny?

Lacken är lite matt på vissa ställen och känns som att den har varit omlackad på vissa delar av bilen

Bilen ska besiktas nu snart.

Vad tror ni? är det ett bra köp detta?

Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
köpte en liknande bil i höstas, du kan se den här under min profil. Ingen klima eller 17", dock dokumentation och dubbla uppsättningar alu (15+16").

Lite rost går ju att laga, nyckel ska inte vara några problem att kopiera upp, kostar nog nån tusenlapp. Det som jag hade reagerat mest på är avsaknaden av servicebok samt ev omlackering (risk för att den är krockad ju). BMW brukar kunna ta fram uppgifter om vad bilen utrustades med från fabrik bara på regnr, eller vad för information söker du?
zy
147
zyxon
BMW M3 3.0 -93
BMW Alpina B10 4.6 v8 -01
BMW 635CSI manuell - 84
BMW 530i -05
BMW M4 Coupe Competition-17
Jag tycker att det känns som ett "wild-card" den kan säkert vara jättebra men den kan också bli dyr och inte alls som du tänkt dig. Att den saknar servicebok och andra papper är inte någon höjdare! För mig kostade det 900:- att kopiera upp en nyckel till min 328. Eftersom bilen har startspärr så blir det 10ggr dyrare än ifall det saknar det.
yttryck
ärligt talat,, vi talar om en 13 år gammal bil..
avsaknaden av en servicebok på en så gammal bil är mindre viktigt i dagsläget,, det som är av vikt är hur du tycker att bilen känns och hur den ser ut,, om det inte finns missljud i motor och drivlina,,om kopplingen känns bra,, övriga elkomponenter Ok? varför inte. ring upp tidigare ägare?
ang. rosten så får du resonera att , har den en gån görjat rosta så är det bara en tidsfråga inna det börjar blomma ut rost på andra delar av karossen,, så är det på min 328:a. jag struntar helt enkelt att laga , har talat med flera kunniga och de säger att det helt enkelt inte lönar sig att laga en redan påbörjad rostskada.. speciellt på en så pass gammal bil.
men vill man ha bilen länge så kan det väl vara värt att laga rostangreppen.
försök att ta ett komp.prov på bilen,, hissa upp bilen o kolla på eventuella läckage underifrån,., 328:or förbrukar rätt mycket olja,,

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.