AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.446

ANG: Billiga ASA, ACE Fälgar

Hej!
Är på jakt efter nya fälgar och har tittat på ASA Racing och ACE Race fälgar.
Snackade med en kille som har en fälgbutik och han sa att det var "skit" märken.
Det var tydligen inte bra balans i dom.
Vad tycker ni? Har ni någon erfarenhet om dessa fälgar?
Är det crap eller är dom helt OK.
MVH Elias
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
ASA bygger fälgar under licens av BBS
okej så det är schyssta fälgar alltså.
nån som har någon erfarenhet
An
26
Antemannen
316i E46 -04
Läste någonstans att de ska lägga ner tillverkningen pga mycket problem i fabriken. Så alla återförsäljare säljer ut kvarvarande lager billigt. Men att få ut nåt på garantin om nåt händer lär bli en omöjlighet om det är nån sanning i ryktet. Kanske finns det nån mer som har hört det, och kan bekräfta om det stämmer?
jag hörde idag att bbs hade gått i konkurs.
men men får se vad det blir för fälgar till bmwn nu, vill helst ha svarta med kromkant.
Någon som har något tips på snygga relativt billiga svarta fälgar med kromkant?
MVH Elias
An
26
Antemannen
316i E46 -04
Jag beställde en uppsättning härifrån: Länk
,har dock inte fått några grejer än så jag kan inte uttala mig om kvalitet osv, men de verkar ha rätt bra priser.
Visa användare
55
martiiin
M3 Cab E93
Har haft ASA på mina två senaste bmw, kanon nöjd!
Och ja, Jag är kräsen! :)
gretzky
Tror inte kvalite´n e nå sämre på ASA ACE än andra billigare modeller vi har att välja bland, men ska inte jämföras med BBS och liknande. Hörde också att BBS hade konkat, men hoppas innerligen att dom fortsätter tillverka fälgar. Av alla fälgar jag haft i mina år har inga varit så runda och starka som mina BBS Challenge.

dieseldoris
undrar hur dom gick i konkurs, jag tycker det har gått bra för dom.
många som använder deras fälgar.
Mi
33
Mitz
335d -07
Antemannen hur gick det med leveransen av fälgarna från däckgrossen? jag funderar på att beställa därifrån..
An
26
Antemannen
316i E46 -04
Väntar fortfarande på att grejorna ska dyka upp.
Pratade med dem igår, de hade tydligen inte fått alla leveranser i sin tur,men de sista skulle komma den här veckan.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Anteman: Uppdatering tack. Jag har nu väntat på att däckgrossen ska få arslet ur vagnen, i 3 veckor. Ständigt "nej, i slutet av nästa vecka". Deras hemsida och vad det står där är ju skrattretande.
An
26
Antemannen
316i E46 -04
Marc: Fick oxå samma svar varje vecka, efter 4 veckor så insåg t.o.m de att det var lite lång tid, och de hade ingen vidare pejl på när/om grejerna skulle komma hem. Hade beställt en uppsättning 17" fälgar + däck från början, men fick ett hyfsat pris på 18" fälgar istället (samma typ) + däck, de skickades dagen efter med bussgods. Sedan kan man ju diskutera Bussgods leveranstider oxå, tog drygt en vecka för dem att frakta grejerna från Örebro till Norrköping, en sträcka på ca 14 mil, det var väl någon praktikant som fick rulla dem hela vägen för hand ......... ett hjul i taget :-)
Fick till slut alltihop efter ca 5 veckor och är nöjd, hade varit helnöjd om det inte vore för de låååååååånga leveranstiderna.
Sen kan man ju fråga sig varför Däckgrossen inte ringer upp kunden och erbjuder ett bättre pris, byte osv när de inte kan hålla de annonserade leveranstiderna?
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Okej, tack för det. Bara att vänta antar jag. Det som stör mig är just det, att de inte ringer upp och berättar läget för en. Ringde inte jag så hade jag aldrig fått reda på att nej, de kom inte den här veckan heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.