|
|
|
|---|---|
|
Vilken Olja är bäst till en 535 -91? Dags för byte nu. Är det någon här som vet om det finns nåt typ biltema eller liknande man kan köpa lite billigare olja i Norge? Jag bor nämligen där för tillfället. /Noel | |
| Biltema finns även i norge. | |
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Biltemas helsyntetiska 5W-40 motorolja har hög klassning (API SL) och jag skulle sova tryggt om natten om jag hällde i den i min 535i E34. Här Länk är en direktlänk. Finns i 1, 4 och 10 liter. Kostar 219 kr för 4 liter (mysko - kostar lika mycket i Sverige som i Norge - något jag missat?). Kanske 0W-40 borde vara bättre men finns inte hos Biltema, men 5W-40 fungerar fint (du bor väl inte alltför mycket norrut antar jag?). |
|
Kör på den då. skönt att det kostar lika mycket. Tack för hjälpen! |
|
|
Mina båda M30 smörjs o kyls med ok/q8 oljan formula excel 5w/40(helsyntet)....gjort det sedan några år tillbaka iaf.. Fungerar helt ok. Mvh Janne. |
|
![]() 13.411 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är för övrigt Statoil som levererar till Biltema sen en längre tid tillbaka (innan dess var det Texaco). Ryktesvis sägs Biltemas 5W-40 olja vara samma som Statoils GT-S 5W-40 olja. |
Transocean |
Du kan även använda Biltemas 10w-40 halvsyntet, den är sl-klassad, alltså en mycket fin olja för kaffepengar. Jag har kört med denna olja sedan 2006 utan problem. 1000 mils bytesintervaller är inga problem. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.