|
|
|
|---|---|
|
Hej Sökt ang detta.. Att eftermontera DSC i en 330i limo 5vxl tillverkad mars 2003, vad omfattar det och vad är cirka-kostnaden för delarna? Även intresserad om ni vet ca kostnaden för eftermontering av ORIGINAL pdc samt xenon på samma bil? mvh | |
|
Den borde ha DSC från början! Men jag har fått prisuppgift på ca. 3000€ för att eftermontera DSC. Xenon går på ca. 10 000 kr PDC vet jag ej, skulle gissa på ca. 5000 kr kanske Mvh/ Niclas |
|
|
DSC var väl standard på alla bilar fr o m modellår 2002? Jag har då aldrig sett en faceliftad variant utan DSC, t o m 316 compact:er kom ju med DSC. Är bilen importerad? |
|
|
Tack för svaren, Facelift men saknar DSC. Hade fel, är tillverkad nov 2002. Ja, den är nybilsimporterad. Närmare 30k för DSC gör det såklart helt ointressant för eftermontering. Har ni koll på vad som behöver installeras/bytas ut? Kanske att man kan hitta någon av de dyra delarna (kontrollboxar etc) på bildelsbasen? Gällande Xenon; är det nya originaldelar du syftar på då och inkl aut ljuslängdsreglering? Vad är det förrutom själva lampan (med ballast) samt nivåsensorerna fram+bak man behöver? Räcker det att flasha LMK eller behöver man skaffa en ny? |
|
|
Kompisen kollade upp montering av PDC på sin e46 M3, det skulle kosta drygt 15000, lär väl inte skilja nått där mot 330. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.