|
|
|
|---|---|
|
Tja! jag är ute efter en alpina b3 3.3/3.4s(e46), och har kikat på några stycken som finns i tyskland... men med tanke på mycket mätarfusk på importbilar så undrar jag om någon har ett bra tips om hur man säkrast får reda på detta när det gäller en lite uddare bil??(väldigt illa om jag ska sälja den vidare sen) Man kan ju i och försig tycka att en sådan exklusivare bil kanske ej är lika vanligt att manipulera som en 330 t.ex. med tanke på värdet? kan man förbereda nåt taktiskt uttöver det punkter man i allmänhet kollar på vid bilköp skick kontra miltal? Jag är väldigt tacksam om någon kunde bidra med några värdefulla tips och råd inför ett sådant köp(import) Tack på förhand! | |
|
Alpina hanterar sina garantier själva vilket kan göra det lite pyssligare att kolla men inte omöjligt att kolla.... Jag förmodar att du redan läst detta: Länk i "importguiden"?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Du kan nog räkna med att mätarfusk förekommer på alpinor också. Ett tips är att ringa på några anonser som jag sett på blocket. Tror det finns 3-4 st ute. Har för mig att någon såg riktigt fin ut.... M.V.H Dennis |
|
| Vet inte om mätarfiffel existerar i tyskland men det är vanligare i sverige...Förstår inte varför importbilar har blivit "fiffel"stämplade? Det är lika lätt/vanligt att mätarna backas på svensksålda bilar...Kan inte historiken kontrolleras mha. besiktningar och serviceböcker ska man alltid vara försiktig, även på svensksålda bilar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.