|
|
|
|---|---|
|
18" 225*45 Fram ET40 18" 255*35 Bak ET40 Original sportchassi 330Ci -01. Kommer fälgarna att passa? | |
| de kommer att passa :) | |
|
Men hur snyggt e d med 45 i profil fram och 35 bak ... varför inte tvärtom ? Eller kan man inte ha 45 bak , skulle jag ju vilja ha 35 både bak å fram?? Nyfiken jag , för jag tänkte köpa 18" jag också ... =) MPower or no MPower, thats the question ... |
|
|
Profilen är beroende av bredden, så ju bredare däck desto lägre profil måste man ha för att rullomkretsen inte ska bli för stor. I detta fallet kommer det dock skilja 1.1cm i profil fram och bak. Hade det varit 225/40 istället hade skillnaden varit 0cm. |
|
| Lite märklig dimension fram, borde vara 225/40-18 om de suttit på en bmw. | |
|
Ja ingen aning, han som skrev annonsen kanske tog fel på en siffra. Vilket hjul är det som påverkar hastighetsmätaren? |
|
| Det är rullomkretsen som påverkar hastighetsmätaren, ju större rullomkrets desto lägre visar hastighetsmätaren. | |
| Ja, preci. Och med 225 45 18 ommer rullomkretsen bli 3.5% mindre FRAM. Men bak är ju rullomkretsen rätt. Sitter givaren fram eller bak? | |
|
Bak påverkar. Deimos, 225/45-18 ger större rullomkrets än original. |
|
| Får man bara hoppas att det inte ser konstigt ut, eller att han skrev fel. För nu har jag köpt dessa fälg+däck. | |
|
!! Profilen är beroende av bredden, så ju bredare däck desto lägre profil måste man ha för att rullomkretsen inte ska bli för stor. I detta fallet kommer det dock skilja 1.1cm i profil fram och bak. Hade det varit 225/40 istället hade skillnaden varit 0cm. "" Vad har bredden av däcket med rullomkretsen att göra ???? E det jag som missaat nått ?? Trodde d bara va tum 18" å profil 45 som avgjorde det ... bredden borde ju va likgilt ??? MPower or no MPower, thats the question ... |
|
|
Däckets profil anges i procent av däckets bredd, så däckets bredd har väldigt mycket att göra med profilen, hehe. Kolla här för mer info: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.