AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
471

M3-speglar på E34?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Min svåger äger en M5 E34 som har fått backspeglarna stulna. Problemet är att det var M-speglar, liknande M3-speglar. BMW har dock bara lyckats få fram likadana speglar med elstyrning, inte med minne och värme som han har. Om jag minns rätt hade hans gamla speglar en 10-polig kontakt, medan BMW's nya endast hade 2 poler.
Bilen är importerad med dessa speglar, och han vill ju gärna ha M-speglar istället för de vanliga. Kan det vara något som fanns hos tillbehörsfirmorna?
Mycket tacksam för hjälp, då det börjar bli lite farligt för honom att köra runt utan backspeglar....
Mvh Johan
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Bildelsimporten i Uppsala, 018-50 80 80 har/håller på att hjälpa en kund som har samma funderingar, jag vet dock ej om dom har löst problemet.

mvh
Shopkeepern
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tackar för svaret! ska kolla det. någon annan som kör med likadana M-speglar?

Mvh Johan
Ha
8
Hawkeye
BMW 330 d Touring 2001
Jag har också nyligen fått mina M3 speglar stulna på min M5:a 1995. Jag har fått nya speglar monterade nu och skall in för sista monteringen och inkopplingen av elmotorn, samt ngn givare som också gick sönder i stolen. Jag tror det tillhör minnesinställningen stol/speglar. Om jag fattat det rätt så har jag fått de riktiga speglarna som fungerar med minne i stol mm. Samt även så att när man lägger i backen så ändras höger spegel.

M5 -95
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Man får tacka för svaren, det tog Bildelsimporten c:a 1,5 min att ta fram rätt backspeglar! De kostar 4 papp styck, vilket är avsevärt dyrare än de som bara är elstyrda. Så det sparade svågern en massa tid och pengar!
Frågan är om tjuven ens kan använda speglarna, när de är så avancerade. Men, han fick väl pengar till en crackpipa, allt han bryr sig om....

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.