|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis köpt en E38 740 iA -99 (kanske egentligen en 00-a, tillverkad 11/99??) med en "massa" utrustning, så min E32 750 iA -89 ska säljas. I E32:an hittade jag utrustningslistan under baksätet. Samma med E38:an? Har inte hunnit kolla så mycket ännu, men i motorutrymmet har jag bl a hittat en skylt "WEBASTO", vilket bör innebära att det finns en bensindriven motorvärmare? Nån som vet? Jag återkommer när jag hittat mera och lärt mig... Lars Franzén | |
|
Utrustningslistan hittar du under det främre passagerarsätet, men även BMW Group bör kunna hjälpa dig att få fram denna lista. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Grattis!! Håller fortfarande på att gratulera mej själv varje morgon 2,5 mån efter inköp |
|
|
Grattis! Blev det en blå med beige skinnklädsel? Webasto gör även annat än värmare, men det är nog inte omöjligt att det finns. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW m fl Tack! Den är mörkblå och/men har svart skinn (finns antracit som skinn, den verkar är inte lika "svart" som i min E32:a?) Förutom "webasto" har den bl a navi och tv (får väl fixa digital mottagning), telefon, komfortstolar med massage, elmanövrerad baklucka, taklucka, PDC, avtagbar dragkrok, elrollo, sidogardiner, dubbelglas, shadowline, xenonljus mm.mm. Jag får återkomma när jag hittat utrustningslistan under passagerarsätet... Lars Franzén |
|
|
Jag får också lov att gratulera till köpet ! Ser fram emot att se bilen på nån träff =) Webasto borde vara bensinvärmaren, om det är en orginalmonterad sådan sköts den via OBC:n, de står AUX HEAT/VENT tror jag i Menyn Länk BMW CS #5139 |
|
alain |
Hej på dig skåne, det var länge sen eller hur? Grattis för din ny BMW, hoppas att vi ser dig och den snart på träffen. berätta lite hur det känns. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Finns det någon speciell bmw träff eller vad menar ni när ni skrev" hoppas att vi ses på träffen"? Mvh Nille Nille |
|
|
Nillenalle, Här i Göteborgsområdet träffas BMW-entusiaster varannan fredag under sommarhalvåret på någon lämplig plats, oftast Götaplatsen, för att "snacka" BMW-bilar, fika och ibland göra en utflykt på landsbygden för att "testa". Vi har gôrtrevligt!! Liknande träffar hålls på många håll i landet, se under "sammankomster". Nog ska någon kunna passa dig i närheten av Växjö! Lars Franzén |
|
|
Nillenalle, Mera korrekt "BMW-träffar och sammankomster" Lars Franzén |
|
|
Hejhej jag igen var hittar jag " bmw träffar och sammankomster? Nille Nille |
|
|
Nillenalle: Här på "Forum":et, "Övrigt BMW", "BMW-träffar och sammankomster" Lycka till! Lars Franzén |
|
|
Har konstaterat att bilen har en Webasto bensindriven motorvärmare enligt fabriksskylten i motorrummet. I handskfacket låg en fjärrkontroll, silvrig och märkt BMW. Den har en utdragbar antenn och knappar "1" och "0". Är det bara att trycka på "1" och se om värmaren startar? Eller måste jag ha i nyckeln i startlåset först? Då är det ju ingen vits; någon kan ju sno bilen! Lars Franzén |
|
|
TackLars Nille |
|
|
Jepp, ut med antennen och håll dig inom 400m från bilen så skall den starta. Kolla samtidigt att den gröna dioden på fjärren blinkar till någon sekund, samt därefter blinkar pulserande. Om inte så kan det vara dags för ett batteribyte med tillhörande ominitiering av fjärr. Finns beskrivet om du söker. Batteriet är fö. 2st av modell LR1. Och håll hårt i den, för en ny kostar runt 3000:- på BMW. Annars kan du ju testa den via Aux heat/vent som tidigare nämnts. Grattis föresten! Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
ringde bmw idag och frågade pris och det var 2300kr har ja för mej Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vad menar ni med en utrustningslista under passagerarsätet ?? |
|
eller som i min står det i service boken Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.