AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.570

Är det möjligt att köpa EU-BMW genom USA-handlare?

Transocean
Bara en tanke som slog mig...

European delivery på en 120D, 320D, 520D tex? Eller motsvarande bensinare med mindre motorer än det som sälges i USA? Dollarn är ju grymt billig just nu men 3 litersmaskiner blir tyvärr inte aktuella för mig som bor i Norge och måste skatta för både slagvolym och hk samt vikt om jag hämtar någonting från USA. Men en bil med EU-spec och en liten diesel med lågt co2 utsläpp betald i dollar och levererat i Tyskland vore ju grymt billigt.

Vad tror ni? Har läst att MB och Audi har bett sina amerikanska återförsäljare att inte sälja USA-specade bilar till Europa nu när dollarn är rekord svag. Då vill nog inte heller BMW sälja EU-bilar i dollar?

Transocean:

Länk
Transocean
Var det detta här du tänkte på?

"Du kan ju undersöka möjligheten att till exempel få en bil till USA med "801 German version" som en del i utrustningen, men frågan är om BMW godkänner det. Den är ju på väg till USA och där är endast USA-typade bilar godkända."

Ja och det var väl frågan jag ställde???

Jag skall omformulera spörsmålet...

Kan jag beställa en EU BMW med en motor som inte säljs i USA genom en USA-handlare samt betala den i Dollar ? Skitsamma var den sedan hämtas?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
BMW NA tillåter inte sina återförsäljare att sälja nya BMW-bilar på export. Jag har provat, det går inte. De kan tydligen bli av med sin återförsäljarstatus om det sker upprepade gånger.

mvh Johan
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Köp en lätt begangnad i USA..

Jag känner till en handlare här i DK, som har hem en del Q7, X5 och även någon E60...

Q7'an hade endast gått 200 miles, och det enda som byttes på den var styrenheten till MMI/navigationen, så den fungerade optimalt i Danmark / EU.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Transocean
Ok, då är det bara glömma att handla i usa, us spec. beg.bil går inte i norge för då exploderar avgifterna (de räknas då på ett mycket ogynnsamt sätt). Dessutom inga mindre motorer som sälges i staterna, typiskt norge detta här...allting blir omöjligt här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.