|
|
|
|---|---|
Transocean |
Bara en tanke som slog mig... European delivery på en 120D, 320D, 520D tex? Eller motsvarande bensinare med mindre motorer än det som sälges i USA? Dollarn är ju grymt billig just nu men 3 litersmaskiner blir tyvärr inte aktuella för mig som bor i Norge och måste skatta för både slagvolym och hk samt vikt om jag hämtar någonting från USA. Men en bil med EU-spec och en liten diesel med lågt co2 utsläpp betald i dollar och levererat i Tyskland vore ju grymt billigt. Vad tror ni? Har läst att MB och Audi har bett sina amerikanska återförsäljare att inte sälja USA-specade bilar till Europa nu när dollarn är rekord svag. Då vill nog inte heller BMW sälja EU-bilar i dollar? |
|
Transocean: Länk |
|
Transocean |
Var det detta här du tänkte på? "Du kan ju undersöka möjligheten att till exempel få en bil till USA med "801 German version" som en del i utrustningen, men frågan är om BMW godkänner det. Den är ju på väg till USA och där är endast USA-typade bilar godkända." Ja och det var väl frågan jag ställde??? Jag skall omformulera spörsmålet... Kan jag beställa en EU BMW med en motor som inte säljs i USA genom en USA-handlare samt betala den i Dollar ? Skitsamma var den sedan hämtas? |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
BMW NA tillåter inte sina återförsäljare att sälja nya BMW-bilar på export. Jag har provat, det går inte. De kan tydligen bli av med sin återförsäljarstatus om det sker upprepade gånger. mvh Johan |
|
Köp en lätt begangnad i USA.. Jag känner till en handlare här i DK, som har hem en del Q7, X5 och även någon E60... Q7'an hade endast gått 200 miles, och det enda som byttes på den var styrenheten till MMI/navigationen, så den fungerade optimalt i Danmark / EU. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
Transocean |
Ok, då är det bara glömma att handla i usa, us spec. beg.bil går inte i norge för då exploderar avgifterna (de räknas då på ett mycket ogynnsamt sätt). Dessutom inga mindre motorer som sälges i staterna, typiskt norge detta här...allting blir omöjligt här. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.