|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha försökt alla möjligheter visade det sig att det enda sättet att öppna min baklucka var att kapa upp den bakom nummerplåten för att komma åt staget som öppnar det övre låset.... Så här gjorde jag Länk Felen på låsmekanismen visade sig vara: Över låsets styrskenor på sidorna var trasiga. Nedre låsmekanismens lock bakom "snurrande pinnen" där microbrytaren sitter hade lossnat och microbrytaren ramlade då ut så pinnen roterade flera varv innan den stannade, det var nog orsaken till att styrskenorna pajjat på övre låset !? Det är iaf fixat och nu funkar det perfekt. Ska nu bara byta gasfjädern så är det helt OK ! FordLTD Min BMW Länk | |
|
Aj aj aj, det gjorde ont i hjärtat! Men allt löser sig. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Hade kanske blivit snyggare med en hålsåg! /Mats J |
|
|
Mats J: Hålet ska ju naturligtvis svetsas igen och tennas annars rostar ju luckan sönder. Men visst hade det blivit snyggare med hålsåg. Jag hade ingen hemma och jag var så förb**nat trött på luckan den kvällen. Jag ville byta cd i växlaren för den förre ägaren hade lämnat sina deathmetal cd:ar i !!! Annars kostar ju inte en ny beg lucka på skroten så speciellt mycket heller men jag kan leva med min håltagna lucka. Bilen är ju en gammal halvsliten -95:a. FordLTD Min BMW Länk |
|
Transocean |
Jag brukar öppna bagaget med en kofot. Funkar klockrent. |
|
Ja kofoten är ju liksom universalnyckel till det mesta men öppningen blir ju liksom permanent om man så säger :) FordLTD Min BMW Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.