AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
949

portning toppar på BMW 750 iA

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag undrar hur mycket det ger på en v12 måste jag ändra på boxarna eller ?? funderat att chippa den också ska man porta först? eller chippa först eller skita att chippa? jag är helt novis på BMW 750 nästan helt andelunda jämfört min Corvette motor tanke på boxarna i 750 om dom är mer känslig för förändring.

STi
Skulle inte chippa min bil efter en portning. Skulle satsa på en mappning. Då detta utgår från just denna bilen. kostar lite mer men man får ut det optimala av det. ett chip är nästan alltid baserat på en standard motor vilket det inte blir när du portar, sen kanske du har sportsystem och extraktor sportfilter och sånt.
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Jag har haft tänke på mappning det gjorde jag på min corvette efter jag portade den stroke den från 350- 389 byte kam slängde ut AC som tog 50hp.
Jag försöker hitta extraktor hittar inga endast till 3 serie eller 5 serie men inte 7 serie avgassystemet får familjens rörmokare fixa hehe..

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Alpina hade extraktorrör på sina V12.
Vad det gäller portning så ska insugen tydligen flöda bra, men avgas kass. Det ser man ju nästan på hur dom ser ut också..
Tror du borde göra något åt insugen och kammarna också för att få nån fart på motorn.
Tyvärr är ju topparna kassa, skulle vara att få dit 4-ventilare från en M3 eller nåt!
pu
46
putte68
BMW 750iA-91
Tyvärr är ju topparna kassa, skulle vara att få dit 4-ventilare från en M3 eller nåt!
passar dom på en m70 och vilken motor typ är dom på vill gärna veta ?

pu
46
putte68
BMW 750iA-91
vilka toppar ska jag köra funkar 100%

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.