AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.554

byta låskolv på e34

kb
23
kb_
525i -92
har bytt ut min skadade dörr. hur gör jag nu för att byta låset till min egna ?
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Länk
och
Länk

Kolla på ovanstående länkar är visseligen till E32 men det är precis samma på E34.

Använde mig av dessa länkar när jag bytte min låskolv på passagerar dörren i somras som hade blivit stöldskadad.

Är väldans trångt inne i dörren och du måste ha en bra lampa för att kunna se. Måste också ha ett stort tålamopd men jag fick ihop mitt till slut.

Köpte en repsats för låscylinder på BMW för ca 400 kr. Då får du en låscylinder med en massa lössa nyckelryttare som man får sätta ihop själv så din gamla nyckel kommer att passa. Pillerjobb, ja visst men det gick.

Lycka till, kan behövas

Mackan
$M
974
$Marten

Jag igen,

I den andra länken går du in på Body & Interior och sedan doorlock mickroswitch där ser du hur du tar loss själva hantaget från dörren.

Mackan
54
10
540 Svart
540IA Touring 1995
har precis bytt alla lås på min och hade bara ett problem och det var med dörrarna. Armen som "drar" dörrlåset skall fästas i en plastbit (vit) Den faller ner i låset när du lossar armen och jag tog en ståltråd som jag gjorde en liten krok på. För in den lilla kroken genom dörren där cylindern skall sitta och lyft upp plastbiten. Böj sen tråden så den håller sig på plats, tag hjälp av en liten mejsel och pressa in staget i plastbiten. Lycka till på förardörren för där är det riktigt trångt.
kb
23
kb_
525i -92
och om man inte har en nyckel till det låset man ska byta bort ?

tack så mycket för svaren !
kb
23
kb_
525i -92
får inte loss själva delen med hantaget och allt det där. sitter stenhårt. fattar inte hur jag ska göra
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Jag hade också problem med att handtaget inte lossnade... kommer tyvvär inte ihår hur man gjorde.
Jag tror att det var innifrån dörren man var tvungen att lossa
$M
974
$Marten

kb,

Om du kollar den andra länken som jag hänvisade till, gå in på "Interior & Body" och sedan "doorlock microswitch" då ser du att man skall trycka en plåtbit på insidan av dörren framåt "To remove the lock first push the slider towards the front of the car. This will allow the doorhandle surround on the outside to fold off" .
Då får man loss det svarta sargen på utsidan av dörren och sedan sitter själva handtaget med en skruv och och en mutter runt själva låscylindern. du måste ochså lossa 2 stag, centrallåsmotorn och kablget i kontakterna. Om du kollar på länkarna så ser du vad som måste lossas.

Sedan köper du en repsats låscylinder på BMW. Då får du en låscylinder med lösa nyckelryttare, fjädrar, en kula, liten fett tub men ingen nyckel. Då får du pussla ihop nyckelryttarna så att existerande nyckel passar, antingen nyckeln till andra dörren eller nyckeln till tändningen. Finns också förklarat i den första länken.
Är ett himla pillergöra men det går.

Mackan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.