|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går det att byta ut den fula 4 ekrade ratten till en 3 ekrad M ratt, sån som sitter i 97 års-modell?? Blir det dyrt, eller är det svårt? | |
|
Det går hur bra som helst. Ratten utan airbaginsatsen kostar ca 3000:- på bmw, med insatsen kostar den ca 7000:- på bmw Speciellt svårt är det inte. Var försiktig när du kopplar loss allting bara. Lycka till. Mvh Markus |
|
|
Tjena Markus. Jag ringde till bmw idag och dom prata ngt om en rulle som jag skulle behöva byte samt en ring?? Jag trodde det bara va att ta bort den fula ratten sen sätta dit den snygga:)... |
|
pg_ice |
håller med om att orignalet är gör fult M tech2 ska det vara. Länk snacka med filip här på autopower han har bytt några gånger :) |
|
Åå vill oxå ha den ratten:) Jag måste bara byta.. Pg_ice hur får jag kontakt med filip?? |
|
pg_ice |
äldre tråd här Länk |
| Tackar och bockar :) | |
|
Hej igen:) Nu har jag tagit bort ratten med airbag. fattar inte riktigt hur jag ska göra nu med den nya Länk. passar allt direkt på med sladden och allt så tutan fungerar?? Mvh Biderman |
|
Filip_J |
Biderman: Det passar rakt på om du har tillhörande släpring bak på ratten. Koppla in jord/tuta = svart/brun sladd, skruva fast ratten, tror det är hylsa storlek 16. Tuta och kör! |
|
Filip_j: Kan jag använda mig av min gamla släpring, lr måste jag köpa en ny? Mvh Biderman |
|
Filip_J |
Förmodligen blir det en ny, om det inte sitter en på M-tech 2 ratten redan. Ta en bild och släng upp. |
|
Filip_j Menar du den här? Länk En sån sitter det på i så fall. |
|
| Alltså nr 4? :) | |
Filip_J |
Vad väntar du på? Skruva på den :D |
|
hehe ok :). Har du ställt på din bil? |
|
|
Tack för hjälpen. Mvh Biderman |
|
Filip_J |
Lugnt. Jajjemen, ställde på sista februari, kunde inte hålla mig. Kör dock bara när det är soligt och fint. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.