|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett problem har just blivit pappa lite oförberett. Köpte en ny BMW april 2006 en 530 sedan. Man tänkte ju att det måste ju gå at koppla ur airbagen nu så lillen kan sitta fram men på BMW sa dom att det inte går överhuvudtaget. Är det verkligen så? Tycker på en sådan dyr bil ska ju det finnas standard. MAn kan köpa till det för 900kr när man beställer nytt men va fan det borde ju försäljarna automatiskt lägga in i beställningen tycker man 900kr på ½miljon vad är det. Ingen som har kopplat ur en airbag på en e60 från 2006? Tacksam för svar Daniel | |
|
Min går att stänga av om man så önskar och jag tror att den funktionen kom med när man kryssade i ISO-optionen. Vi ska nog vara tacksamma för att ÅF inte kryssar i vilka optioner vi vill ha i våra bilar, vem vet var det skulle sluta ? Låter dock konstigt att verkstan inte kan koppla bort den, lät min mazda ÅF göra det på miatan för två år sedan och det tog ca 10 min. Laddningen borde ju alltid gå ta bort rent fysiskt. Prata med en annan verkstad och se om du får samma svar där. |
|
|
Hej Om det hjälper så vet jag att till min -04 E60 så byter dom ut bygeln/hanen i säkerhetsbältet på verkstaden till en röd bygel som slår ut airbag till den "nätta" kostnaden av cirka 2500kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.