|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag har nu läst lite på forumet, sökt på webben, kollat överallt men hittar inte mina svar som jag söker. Jag har en 316 TI -04 och är väldigt nöjd med den, men skulle vilja göra ett par ändringar på den. Utvändigt så har jag lite koll, men det jag inte har koll på är invändigt och därmed önskar jag att någon kunde hjälpa mig lite. Jag vet inte heller vad jag har för motor, men jag antar att ni som är expert på detta vet :P Då lyder frågan hur jag kan göra så att jag ger min BMW lite mer kraft? När jag läste lite på forumet så fick jag se att turbo skulle inte gå genom besiktningen, och om det är så, så är det väl inget val. Så vad kan man annars göra? Skulle vilja ha så många alternativ/förslag samt hur mycket det skulle kosta på ett ungefär och det viktigaste såklart, hur mycket mer kraft blir det? :) Tackar för alla svar! MVH, Leo | |
| Hej och välkommen. Det finns ju alltid chippning. Så kan man slänga i något sportfilter och sportsystem. Men det är rätt dyrt och det ger inte särskilt mycket på en så liten motor. Inte värt pengarna enligt mig. Men är du fantast och älskar att mecka så kan man få ut djävulen även i en 1.6liters motor. | |
|
Tack för ditt svar! Att mecka, är inte min grej men skulle vilja lära mig det. Skulle vara bra om man kunde få några länkar där man kunde ställa ett par frågor till de också. MVH, Leo PS: Vad för chip föreslår du? Hur mycket kostar det om man sätter in en större motor? DS |
|
|
Sök lite på chip så hittar du en del att läsa. Länk verkar ha goda referenser. Större motor? Det bli nog billigare och bättre att köpa en bil med större motor! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.