|
|
|
|---|---|
|
Håller i skrivande stund med stötdämpar och fjäder byte bak, har fått loss stötdämparn men begriper inte hur man får lös fjädern? måste man lossa på stagen för att få ner bakvagnen? sitter fjädern fast upptill på ngt sätt? är ju så trångt att man inte kommer åt me fjäderspännare dit? hjälp mig snälla...... | |
| har använt sök funktionen men inte hittat det jag söker.... | |
|
Sitter den mycket i spänn? Jag har med framgång bytt dylika fjädrar m.h.a. spännband. Tar du 3 spännband så får du bra med kraft om du tar lite i taget på varje. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Hej Dieselkompis, Om du berättar vad du har för mailadress så kan jag skicka en beskrivning. |
|
| fick lös fjäderjäveln om satt där eftr att jag lossa en massa stag bromsok mm, det var på fi__håret iaf! Fjädern som kom lös var en sänkningsfjäder som är bra mycket kortare än fjädern som jag nu ska ha dit! tror ni det gick!! ska det vara så satans mycket jobb å byta fjädrar!!! ?? | |
|
nu är dom bytt och allt vart bra! tag lös broms oken, lossa två 21mm bultar som håller bakaxel mm sätt en domkraft under klumpen innan du lossar bultarna helt och släpp ner hela "paketet" när man gör så var det faktiskt ett lätt jobb! |
|
|
Föredömlig avslutning på tråden, nu blir den till nytta för andra också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.