|
|
|
|---|---|
|
Hur skall jag få den röda bromslampan att sluta lysa i mätartavlan? Efter att jag bytte bromsskivor framme, så började den lysa. Har haft bort hjulet på nytt och sett på sensorn och den verkar vara okej. Har oxå provat att kortsluta den men det hjälpte inte heller. Har oxå haft datorn kopplad till bilen men hjälper inte. Skulle försöka ta loss mätaren idag, men fick inte lös den från instrumentpanelen, och vet inte heller ifall det skulle hjälpa att t.ex ta bort lampan för den funktionen. Någon som varit med om liknande ock möjlitvis skulle kunna hjälpa. MVH Fredrik | |
|
Testa o plocka bort pluspolen på batteriet i ca 10 min, brukar funka för mig. Då nollställer du ju allt. |
|
| Hände sammma sak för mig, men efter att jag kört ett tag ca 5-10 starter så släckte den sig själv, jag ringede och frågade verkstan o de sa att det tydligen är så... | |
|
Okej, kan ju testa det där med att ta bort pluspolen.. Det har nog gått betydligt längre än 5-10 starter för mj..:( Bytte skivorna nångång i januari tror ja om ja kommer ihåg rätt, så tyvärr kommer den inte att slockna av sig själv tror ja. |
|
|
Slå på tändningen till "hacket" innan du startar och vänta tills lampan släcks. Provat det? |
|
|
Nu har jag testat både pluspolen och "hacket", men ingendera fungerade. Däremot fick jag äntligen mätartavlan lös och sedan var det bara att skruva bort lampan med 6 millimeters skiftnyckel. Problem solved!!! MVH Fredrik |
|
|
Ska sensorn bytas vid bromsklossbyte? Isåfall, har du gjort det? Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Slitagevarnaren måste bytas om lampan inne i bilen har börjat lysa. (Om man inte vill hålla på att kortsluta och köra bonnmek) | |
|
Har samma problem... Har dock lyckats att konstatera att det ej finns någon 12 volt fram till givaren på höger bak, varför vet jag dock inte än... Någon som har något tips kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.