AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.137

Bakrutetorkare som inte går. kabelbrott?

ro
32
robbie78_c
Bmw 523 touring 98
Hejsan, jag skrev för nån dag sen o frågade om min bakrute torkare som är trasig.Fick svar att den kan vara kabelbrott i högra gångjärnet. Hur kollar jag det, hur kommer jag åt kablarna?? och var sitter torkar motorn. Tack på förhand.. Robban.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kablarna löper i en plastränna med ett lock på. Det syns när du öppnar luckan. Inte ovanligt att locket är borta och kablarna ligger fritt och skavs vid öppning/stängning. Torkarmotorn sitter i stora luckan. Om du öppnar bara glasluckan kopplas torkararmen loss mekaniskt. Prova att då vrida den för hand ockh se om den går tungt. Lagringen brukar kärva ihop.
ro
32
robbie78_c
Bmw 523 touring 98
Ok, då till nästa fråga (: jag får inte upp bakruten, kan bara öppna hela bakluckan. nån som vet några vanliga fel varför inte rutan går att öppna?

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kan härröra från kabelbrott det med, eller att microbrytaren i handtaget är fuktskadad.
ro
32
robbie78_c
Bmw 523 touring 98
är det svårt att ta loss microbrytaren o testa den,går det mäta om den funkar eller hur gör man. mvh Robbbie

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har aldrig plockat isär det själv, men jag tror att man öppnar handtaget med en torx-skruv på undersidan. Vanligt att den ger upp har jag hört. Den borde ha en vanlig slutande funktion, så den går väl att mäta upp med testmejsel eller multimeter skulle jag tro.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.