AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.518

Huvvajer gått av får ej upp huven e39 99-a

Visa användare
61
Amipower
BMW 520D 2007
Har tt problem med att få upp huven eftersom vajern har gått av i mitten nånstans. Är det någon som har nåt förslag eller en länk om hur jag kan få upp huven på ett annat sätt?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mig vetligen har man fått förstöra ena eller bägger njurarna och ta sig in den vägen för att komma åt huvlåset. Men möjligen finns det nån annan lösning ?

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det hände mig för några år sen på e39:an. Jag lyckades plocka ur högra njuren (set framifrån) och dra i vajern som går till vänstra låset (fortfarande sett framifrån. och fick upp den på så sätt. Högra låset var svårare, jag tog min borrmaskin och största borret, och borrade sönder låset genom den borttagna njuen. Jag fick givetvis köpa nytt lås sedan.
Vet inte om det är bästa sättet, men det var så jag löste det. Det blev åtminstone inga yttre skador på bilen.

BMW CS #5206
Visa användare
61
Amipower
BMW 520D 2007
Tack för hjälpn ! Hasso och christer silven jag bästeller direkt nya njurar och så kör jag av dem gammla. M:V:H Arman
Du kan prova att slå/trycka i mitten på njuren då ska den släppa. Har du tur så håller den
Visa användare
61
Amipower
BMW 520D 2007
Tjänare !!! Jag ville bara ännu en gång yacka för hjälpen och beräta att det gick bra. jag lyckades få av njurarna utan att skada dem sedan drog jag i själva vajer och höer sida låstes upp så ja kunde fan inte ffå upp vänster men jag lyckades bryta mig in inneifrån och det gick till slut bra. M:V:H Arman
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
ngn som varit med om att huven gått i baklås?
Stängde huven. Senare då jag skulel öppna gick vajern av precis vid handtaget.
Plocka isär så jag fick tag på vajern som var kvar men den sitter stenhårt precis som om låsen har satt sig?
Iaf får väl borra isönder dem som beskrivet innan.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kan väl vara så att huvlåsen/vajern rostat ihop. Försöker komma ihåg att smörja mina huvlås någon gång om året för att slippa bryta sig in om det vill sig illa.

______

Foto Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.