|
|
|
|---|---|
|
Tankarna snurrar som vanligt angående nästa bil i garaget. Har nu dessutom drabbats lite av Coupe/Cab frossa. Har väl som vanligt svårt att lämna BMW när det kommer till beslut men lite alternativ finns. Några spontna tankar och erfarenheter från forumet om: AUDI A5 VOLVO C70 SAAB 9-3 Cab WV EOS BMW 1 serie Coupe o Cab BMW 3 serie Coupe o Cab Jaguar XF , varken Cab eller Coupe men ack så läcker. | |
|
Oj, lite olika prisklasser där .. men priset åsido skulle jag rangordna enligt följande (bäst till sämst): BMW 3-serie Volvo C70 Jaguar XF Audi A5 BMW 1-serie VW Eos Saab 9-3 Kanske bör C70 och XF byta plats, jag har ingen vidare uppfattning om XF, annat än att den är cool... Kanske bör också A5 och 1-serien byta plats, 135i lär inte vara att leka med, men en Audi är alltid bara en Audi. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ska man ha cab och tycker om att köra bil så skall man absolut prova en Mazda Miata. Har inte kört den senaste, men de andra är tokigt kul! Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
C70 är en av det snyggaste plåtcabbarna. Dessutom rolig att köra och billigare än den annars självklara 1:an 325 cab. /L |
|
|
Håller med om Miata om man inte behöver baksäte. Däremot tycker jag plåtcab Miatan är fulare än suflettvarianten. Man kan välja mellan de båda på dom nya. /L |
|
|
Sail; Hade jag fått välja nån utav de bilarna du räknar upp så hade jag tagit Audi A5:an faktiskt. Så jäkla hal design utan att bli "too much"... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Efter att ha klämt på några av dessa på Mph-mässan; det beror helt på vad du är ute efter! Själv skulle jag ha valt en BMW 135 coupé eller Jaguar XF. Helt olika bilar men båda underbara på var sitt sätt. OM man vill åka taklöst är ju en begagnad XK8/XKR ett bra alternativ till XF. Audi A5 är, tja, en Audi. Ganska trevlig på utsidan, men väcker inget habegär hos mig. Lite grann som att dejta en snygg tjej utan personlighet. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Hej! Lägger också in en lista så som jag hade rangordnat dom: BMW 3-serie - hamnar överst då det är bilen jag själv hade valt, utan att direkt tveka. Coupén och cabben är fina som tusan! Audi A5 - En otroligt trevlig bil, skön att cruisa runt i med ett par intressanta motoralternativ. Grymma sportstolar och en inredning som växer, men ändå lite för plottrig. Volvo C70 - Hamnar såhär högt endast för att jag inte testat alla bilar och därför inte kan placera dom på listan. Körde en T5 en helg (70-80 mil) både uppcabbat och nedcabbat och är långt från imponerad av bilen. För det priset så krävs mer helt enkelt. 3-serie cab vinner hands down! Saab 9-3 - En trevlig bil, men utom tävlan när man ställer den mot bilarna ovan. Kan möjligen tävla mot Volvon, men hamnar ändå strax bakom. Övriga tar jag inte med på min lista, enbart därför att jag inte testat bilarna och därför har svårt att uttala mig om dom.. Jaguar XF - såg den på MPH-mässan, men har bara klämt på den. BMW 1-serie (coupé) - samma här, klämde på den på MPH-mässan. Vågar nästan lova att den hamnar ovanför Volvon och Saaben på min lista. VW Eos - inte testat, men har svårt att tro att VW har mycket att sätta emot BMW och Audi. Det är lite olika målgrupper vilket också brukar märkas om man kör bilarna. Mina $0,02... Mvh Wiberg |
|
| skulle personligen ta någon av dem bmw du nämner eller till och med kanske en 6-serie som går att få beggade för dessa pengar.. volvo c70 ser rätt bra ut bakifrån men fronten är ful och passar itne riktigt in me övriga bilen och så är inredningen rena katastrofen... audi a5 är grymmt snygg men känns som om dne saknar personlighet på något sätt | |
|
A5:an är snygg! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| C70 ser ju inte klok ut, framändan ser ju ut som om den kommer från en helt annan och mycket snikigare bil än vad resten av bilen är. 9-3, dom som jag har åkt i (med tak) har varit hemska allihopa, trångt, sitter illa, ful inredning mm, men som cab så ser den ju rätt bra ut så den kanske kan funka om man inte ska den att åka i utan bara glänsa på garageuppfarten. | |
|
Angenäma bilar du har att välja bland. Min ranking skulle bli följande: Nr.1 - Jaguar XF - ny fräsch design både in och utvändigt. Exklusiv! Nr.2 - Audi A5 - lyckad design och fina motorer. Nr.3 - Bmw 325 cab och Volvo C70 - bmw:n för motorerna men designen känns inte helt lyckad, känns baktung och för mycket japps bakifrån... C70:n har en lyckad design både ner och uppcabbad men motorerna saknar lite spets. Nr.4 - Bmw 1 serie. Visst, den nya coupen ser lite cool ut och är säkert rolig att köra men 1 serien har tappat nyhetsvärde nu. Ersättare om ca 2 år, nja.... Nr.5 - Saab 9-3 cab, känns saftigt att lägga över 400 000 kr på ny saab, men en begagnad kanske- miljövalet = biopower! Nr.6 Vw Eos - Alldeles för mesig design.... Joker - Bmw 6 serien, mercedes sl, begagnade. |
|
|
Några tankar kring valen. Vad ska bilen användas till, första eller andrabil? Efter några mil i en Vit A5 3.0 Tdi Q så äger jag känslan av att den saknar något men det går inte att sätta fingret på vad, personlighet bakom ratten? Mycket välbyggd bil men saknar det där som motiverar prislappen och körglädjen är inte som BMW. VW Eos Diesel: Helt ok bil för dom pengarna men ingen "old school premium" klass. Du lär tröttna efter 400 mil. En tysk bekant är riktigt nöjd med sin EOS, han körde Z4 2.5 tidigare och hade rejäla kvalitetsproblem pga första årsmodellen och långa körsträckor. 9-3 caben har visserligen spottat upp sig kvalitetsmässigt det sista året jmf med introduktionen men felhjulsdrift till en gammal rwd-räv?:) V70 trillar in under 9-3:an... Svampig. 3-serie coupe är en fin bil men huga nyare BMW premium har blivit volympremium. XF kommer du garanterat att njuta mest utav, 1-serie cabbe el coupe ger en liten kul bil till rimliga pengar. Brutal outsider som ger mycket pengar över diverse franska röda jästa drycker att dränka sorgerna för ev kvalitetsojämnheter samt garanterat får grannarna att undra vad det tagit åt dig: Nya Citroen C5:)) Lycka till! Asken |
|
|
Har väl kokat ner min lista och ändrat lite. Har en "åke-tråk" transport bil i form av en Reanult så jag kan också bortse från en del praktiska detaljer om jag så vill för att prioritera njutning. Utan inbördes ordning är följande vagnar intressanta. 135i 335i Sedan 325i Coupe XF Porsche Cayman S |
|
|
Trevliga bilar! Min ranking: 1. Porsche Cayman S 2. 135i 3. 335i Sedan 4. 325i Coupe 5. XF |
|
|
Varför inte en Alfa? Länk Tycker 159:an ser riktigt snygg ut... Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
på tal om alfa, spidern är riktigt snygg måste man säga, liksom 159an alfa spider, egen bild Länk ____________________________ /merzo -Fight till the end. |
|
|
Här är min ranking 1,BMW 335 Cupe 2,BMW 330 Cupe 3,BMW 135 4,BMW 325 Cupe 5,BMW 320 Cupe Är Jag kanske lite märkesblind? |
|
|
olemi: en aning kanske...... Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
| gti_: men det är en skön lista! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.