|
|
|
|---|---|
|
Min varvräknare, tempmätare och "ekonomi" mätaren fungerar inte. Ibland kan varvräknaren hoppa igång och då lever den sitt egna liv. Den bara "flärpar" ibland vissar det 3000 1 sek senare 11000. Fick tips om att byta SI-kortets batteri, sagt å gjort. Öppnade upp mätaren, mätte batteriet, fick 1.19 volt och det ska vara 1.2v? Så detta kan ju inte vara felet? Inspekterade SI-kortet men hittade inga synliga "skador" Så nu är frågan, vad kan det vara för fel? | |
| Ingen som vet nåtgot? | |
|
Har nu försökt mäta kablar bakom instrumentbrädan, men alla värkar funka.. Har ingen haft liknade fel? |
|
|
Oftast batterier när myckjet spökar! Men är dessa testade så! Skulle annars satsa på någon kalllödning NÅNSTANS! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Garanterat SI batterierna, sök på "SI" i sökfunktionen här på autopower! Mvh Henke |
|
|
Men jag tycker det konstiga är att dom vissar på 1.19V. Men jag får nog ta och byta dom da. |
|
|
imponerande varvräknare på e30:in din!!! citat:Den bara "flärpar" ibland vissar det 3000 1 sek senare 11000. skämt och sido. givaren kan ha blivit skadad också eller att det kommit smuts på den.Annars brukar det vara Si batteriet men i ditt fall verkar det skumt då du har laddning i det.(1.19volt) och då har du nog rätt batteri vissa ska nämligen vara på 3v beroende på mätare och årtal. Dessa 3 volts batterier är mycket kortare än vanliga batterier så det ser man fort. kanske glapp eller trasigt SI kort ?? min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Har en Varvvillig motor.. hahaa Mina batteri är "vanliga" AAA. Årmodellen är 87. Bytte ut dessa idag utan framgång. Får nog ta och pröva en annan mätare, eller si-kort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.