|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nu snart 19 år och funderar på att köpa en 525i av årsmodell kring -93 ( ca 14000 mil och fint skick). Jag undrar hur mycket det kostar att köra och äga en sådan här bil. Jag kan ha försäkringen på någon av mina föräldrar troligtvis. Tillkommer mycket service kostnader? Hur mycket kostar försäkringar, skatter och milkostnad? Försök att uppskatta. Kan detta vara en bra första bil? (((#M-POWER#))) ¤ ((ALPINA)) **A gentleman never travels behind less than twelve cylinders** | |
|
Även om man följer servicepunkterna punkt för punkt så det mest kontroller, kör du lugnt så är det olja stift och filter, bromsbelägg är inte så mycket dyrare än en till tex en 520. Men nån gång åker du på och byta länkarm / bussningar räkna med 1000 för en sådan komplett med bussning Har den bara gått 14000 undvik biltemadelar, annar köp en som gått 25000 mil som du kanske kör ett år eller två. Försäkringen är den högsta biten , bor du i sthlm räkna med att betala vad halva bilen är värd på ett år i halvförsäkring, om en det. Personligen tycker jag att det är helt fel bil för en 19 åring, för dyr för motorstark (inte bra för styrlappen). Jämför bara med mig själv när ja var 19 så hade jag inga stålar och jag gillade att köra fort :) |
|
|
Skyst dom har sänkt priserna tydligen ;) if.se vill ha 12 526 kr/år i trafikförsäkring för min 525á-91 när ja letade billigaste förra året så ville dom ha ca19000kr i trafikförsäkring Testade på morsans personnummer och då blev det precis halva priset. Men 13tusen e fortfarande alldeles för dyrt :/ skatten ligger på ca.2200kr milkostnad, tja lamban e trasig så han dra ju en 3L/milen ;) men dom bruka väll ligga på 0,7L/milen om man är lätt på gasen |
|
|
Då hade jag fel om försäkringen och dom rätt. Även om allt är tiptop så räkna inte med några 0.7 liter milen det är nästan 2 ton tyskt hantferke räkna med 1 liter + Om jag vänder på frågan hur mycket pengar har du att lägga ut på bilen? inklusive alla kostnader? |
|
|
Jag kan lägga ut ca 40 000 kr på bilen med allt, är det kanske inte rätt bil för mig? Har ni några andra tips på bil? Vad blir månads kostnaden för en 525:a? (((#M-POWER#))) ¤ ((ALPINA)) **A gentleman never travels behind less than twelve cylinders** |
|
| Gå in på konsumentverkets hemsida där kan man räkna ut vad det kostar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.