AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.825

850i -92 problem med tjuvström och instrumentering

Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Har problem med tjuvström bilen drar ur batterierna på 24h
enligt förra ägaren så sa han att det är stereon.
har svårt att tänka mej?

Har ett annat problem med instrumenteringen mätarna i bilen hoppar igång efter en stund eller när man varvar upp bilen så plötsligt är allt igång
är det någon som vet vad det kan vara?

62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kolla om generatorn är som del skall. Mät först innan du startar hur mycket ström du har i batteriet, sen hur mycket han laddar på tomgång och när du varvar upp lite, ska ladda ca 14v.

628csi
Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Jag ska kolla upp det i helgen
Tack

Är mycket tacksam för olika tips.

Fonzi
Visa användare
87
M-Blom
318i ///M-sport Sedan -11
525iA ///M-sport Touring -03
Jag är ingen elektriker men jag skulle testa syradensiteten på batterierna. Om det är något som är trasigt kanske det är först när generatorn börjar ladda som instrumenten får tillräkligt med ström för att starta. Men som sagt är detta bara en gissning
Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Jag ska köpa 2 st nya batterier och utesluta att det är batterierna som är
dåliga dom har några år på nacken köper två nya i veckan.

Tack
Fonzi
br
31
bror.axelson
BMW 840 Ci 1995
BMW 3,0 CSI 1975
BMW 3.0 CSI 1975
Kör till en bilelektriker och få bilens elsystem kollat. Finns mycket som drar ström även när bilen är avstängd, Varit utsatt för samma sak och fann ett relä som inte var som det skulle. (Sitter bakom förardörrens klädsel) Bytte detta och har inte haft mera problem med urladdning nu kan den stå tre-fyra veckor och startar utan problem. Batterier av lite klass kostar 15- 16oo kr per styck
Lycka till

--- Bilen är ju egentligen bara till för att ta sig till flygfältet ---
Fo
158
Fonzi
BMW 850iA 92
Jag har haft den på felsökning och dom kunde inte lösadetta på ett enkellt sätt kostar ca 1000 kr per h.