|
|
|
|---|---|
|
Här ställr frågan här förut men fick inget bra svar så nu gör jag det igen, men något mer detaljerat. Jag har köpt en M3-01 från USA och för att denna ska gå igenom besktningen krävs att jag fixar vita positionslampor (finns inga då usa-blinkerserna fungerar som blinker + positionsljus i usa). Det kan man lösa genom att borra hål i baksidan på huvudstrålkastaren och dra en kabel till en 5w lampa som man placerar där (ungefär som det ser ut på svensksålda m3or). Men.... hur ska man få usa-blinkerserna att slockan och endast fungerar som blinkers? Nu lyser dom som sagt konstant och när man blinkar så släcks dom om vartannat. Hur löser jag detta? (på min svensksålda m3a vet jag att blinkerserna började lysa när en lampa var trasig som en sorts säkerhetsåtgärd, kan man lösa det på något likande sätt här tro? Kopplar man in 2 positionslampor lär dom väl ändå inte slockna? så smart är väl inte datorn iom att man endast kopplar på sladdarna på en befintlig strömsladd någon stans) Någon som kan hjälpa mig att lösa detta!? Väldigt tacksam för svar! | |
| någon!? | |
|
Du kan ju höra med BMW om det inte går att programmera om. Fast då gäller det ju att du får tag i någon som kan och som är intresserad. Det är nog lätt annars att de svarar att det inte går, bara för att de inte vet. :-) Annars går det ju alltid att sätta in ett växlande relä och en extra matning vid varje blinker, men det är ju ganska omständigt. |
|
|
Ok :/ Det måste väl finnas fler som importerat en bmw från USA som vet hur man ska lösa det här? Men du tror att det går att programera om den? Jag har en ljusmodul över från min svensksålda 02'a annars. Går det att stoppa i den tro och att det även löser probemet? |
|
|
MagnusSA: Hör med gurun alias Johan (AutoPower) han har erfarenhet av import från usa. Var är du Johan? |
|
| Nu vet jag inte om jag förstog dig rätt, heter han "gurun" eller "johan" här på autopower? | |
|
MagnusSA: Sorry blev lite fel där:)) Johan heter han och på AP. Länk |
|
|
Tack! Försökte skicka pm nu men det gick visst inte, får försöka ikväll igen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.