|
|
|
|---|---|
|
Stod på parkeringen på jobbet förra tisdagen.. Kl blev 15:30 och hemgång.. Satte mig i bilen och glömde av setenen som låg vid min högra sida.. Backade och svängde och pang!!! Stort hål i min M-front.. Hur fan kan man lägga stora natur stenar på en parkering för att skärma av??? Skulle ju varit Gris med stolpe i som man kan se!!! Så det blev ett Meil till Underhålls chefen Och två timmar senare var dom borta.. Frågan e nu om Preem står min självrisk som e 6000 kr ...Jobbet går på 12000 så det e ju hälften iallafal.. Surt sa räven!!!! | |
|
Verkar vara på modet med stora naturstenar nu. Har stått vid Rusta/Willys här i Borlänge och fått beskåda två bilar med en sten under bilen. Hur den ena lyckats vet jag inte då den var framhjulsdriven, måste ju tagit sats för att komma upp på den nästan. Hoppas det löser sig för dig i alla fall. Ser väl bra ut på parkeringen men om det är bra kan man ju fråga sig. ///BMW - Was sonst! |
|
| Kan bli långdraget men stå på dig om det inte finns några tveksamheter vilket det inte lär göra eftersom dom togs bort så snabbt. | |
|
Tveksamheter??? Låt se nu: Företagare lägger ut en stor sten på sin tomtmark ( i detta fallet troligen asfaltsplan). Bilförare med dålig koll kör på den stillaliggande stenen Hur kan ni få det till att företagaren har nån skuld i det hela ( förutsatt att han har lagt stenar på sin mark) ?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus, det kan ju vara så att det finns regler man måste följa om man driver en mack? Parkerade själv en gång för längesedan nästan ensam på en jätte-parkeringsplats med en gris utan skylt framför mig. Efter att gjort ett besök på en mack var grisen som bortblåst ur minnet när jag satte mig i bilen och blickade ut över den oändliga planen och drog iväg rätt in i grisen som flyttade på sig en halvmeter.. |
|
|
Ja precis Nu e det inte någon mack men ett oljeraffenaderi som omsätter Ex antal miljarer... Stor parkering med målade rutor och så lägger man upp en stor sten när det finns grisar med stolppar i |
|
|
Semper Fi: så inte ens en Mack ens utan en privat parkering tillhörande ett företag (troligen avsedd för deras anställda endast )... bit ihop och var en man och betala för att du inte ser dig för!! Ditt resonemang om att dom borde betala är lika barnsligt som om du skulle köra på min mur hemma och sen skylla på mig!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gjorde samma sak med vår 525:a på Gävle sjukhus dagarna innan vår minsta föddes, var stressad och skulle åka tillbaka till jobbet, backar och svänger om och hör "dunk"! Som tur var blev det bara repor som jag tror jag kan polera bort. M3 E30Länk |
|
|
Man? Ja du det blir man när man har 6 burkar under huven!! |
|
|
Mmmm...i Amerika kanske det skulle fungera... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Åhå, ingen mack. Då lär det nog bli svårt. Det är väl om underhållschefen är snäll då, annars blir det nog att plikta med självrisken. | |
|
Semper fi: Been there, done that... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
inte f*n hade väl stenarna flyttats på två timmar om det inte var något skumt?? Nej hade det varit en sement gris med en stolpe i så hade det varit en sak.. Men att se sig för när det inte finns något att se.. Tycker ju att folk borde ha bättre vet än att lägga ut stora stenar |
|
|
Ok magnus ser att du ägt några bmw..Så har jag 4 st nu och 8 andra leksaker.. Värst var Mercedes E55 AMG och Imprezorna var inte så tråkiga heller... Svår sjukdom som kallas bilbytar sjukan...Får inte byta mer nu tjejen Mördar mig!!!!!Får nöja mig med ny front. Hahaha |
|
|
Hade det varit en gris med stolpe i hade du troligen svängt in i grisen för du ser ju bara stolpen... Såvida inte stenen hoppade in i din bil kan du glömma att du får en krona. Mackägare har det redan tufft att få ekonomin gå ihop, preem betalar inte ett öre då det är fristående ägare till mackarna. |
|
|
Om det var dåligt uppmärkt och svårt att se från en vanlig personbil kan du nog stå på dig. Synd att du inte foto dokumenterade det. |
|
|
Jo saken e den att jag frågat upp i herarkin men det verkar dåligt.. Jobbar inte på någon mack som vissa tror utan ett olje raff... Men surt sa räven |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.