AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.116

Få loss hjulbultarna?

Sida 2 av 2
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
är det lm-fälg? annars värm upp bultarna mycket, och försök sedan att få på en hylsa om det går.

Lycka till!
ja det är en Lm fälg:(

jonas
E3
1.828
E36
USA bilar
Har du gjort som jag skrev? Du får med all säkerhet på en 16mm hylsa nu, givetvis får du knacka på den, med ett bra dragskaft eller en riktigt bra mutterdragare så kommer du att få lös de
Drog själv loss bultar på en MB som man dragit med en 3/4maskin, första släppte relativt enkelt, ytterligare 3 med 16mm hylsa, den sista krävde en 15mm eller om det var 9/16, men ut kom de
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Dedär med bultar som sitter fast är ett roligt problem... Jag kommer väl ihåg när jag låg ute i garaget när vinterdäcken skulle på och de va en -5 och jag fick inte loss en enda bult... Hur mycke man än kämpade med muttermaskinen så gick det inte. Så rota tag i ett fälgkors och en rörbit på 1,5m då gick det iaf nån bult men sen kom jag till nån extremt jobbig bult... Så det slöt med att jag spräckte hylsan på fälgkorset...... Men tillslut rotade jag lite i morsans merca och hittade en klok krafthylsa och på med röret där sen var det inget problem längre.

Men som föregående säger så får du antingen värma bulten och slå på en annan hylsa eller åka till nån polare och svetsa på något så du kan få loss dem. Sen föreslår jag att du kör med kopparpasta på dem nya bultarna för det gjorde jag när jag satt dit vinterdäcken och nu när jag bytte till sommardäcken häromdan så var det inget problem alls att få loss dem.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.