AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.816

Motor haveri på bmw m5 99?

Har hört en del om att det inte är ovanligt med motor haveri på m5:an års.99 stämmer detta o isf varför??

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Skulle inte förvåna mig...
Många ägare har $$ på kontot men nada kunskap om bilar.

Som t.ex:
Hade en granne med en 320 eller 323 E46 o varje morgon hörde man honom varva ur kall motor...
Behöver väl inte skriva hur det hela slutade?

Många tror att en Bimmer kan ta allt bara för att det är ett M mpå bakluckan men icke!
Sen kan det finnas når fel från fabriken om det gäller bara bilar tillverkade 99...

BMW - Beroende Med Wilja!
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Har för mig att jag läst att vanos-enheten är den svaga länken.
Detta gäller även för 3,2 liters motorn som kom i e36an -96.
Oftast så får denna bytas innan 10 000 mil. Börjar med skrammel och slutar i haveri. Vet man hur en motor skall låta så har man god tid på sig att åtgärda detta. Är precis som Grabber skriver attt de som kör/äger dessa bilar oftast har gått om pengar och ingen känsla för tekniken.

Någon som kör M5 e39 kanske kan ge ett bra svar på frågan.

Mvh Håkan
ch
309
chrcel
m3coupe-96
"håkan" har du kört nån m3 3.2 liters me vanos problem???

de du pratar om vanos stämmer absolut inte...

mvh pezen
Länk
fr
85
fredde 540
540-01
M5-01
min första m5a 99 köpte jag ny körde 18000mil hade inga problem med motor el vanos och det var ganska hård körning.varva aldrig över2000varv förän oljan var varm samt byta olja 5-700 mil.
samma med min 01 har gått 9000 mil utan några problem.
kan tillägga att 99an var chipad när den gått 500mil
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
.jag är inne på min andram5 e39 och den har inga vanos problem eller rassel samma gällde för min tidigare m5.
det är helt klar att man måste behandla bilen på rätt sätt!
man bör vara något pedantisk jag ser mina bilar som barn man bör vårda dom med kärlek då håller dom.
för att bevara en fräsch vanos så ska man inte kallköra bilen.
när man väl startat så måste man låta den komma till rätt temperatur fören man stänger av den annars börjar vanos rassla efter ett tag sen ska man inte stå på tomgång när den är kall kör i väg i stället det står till och med i boken.
var och hämtade min nya 00 den är som ny knappt 6500mil en ägare all utrustning utom helt läderklädda paneler kan bara säga att man inte hittar sådana fin m5 så lätt tyvärr.
det är viktigt att dom inte körs på vintern anser jag det gör mycket på skicket i längden sen ska dom häll st förvaras i värme garage det märk klar på denna fina rojal röda med svart nappa prag läder kolla gärna på mina bilder och njut ska i dag sätta på karbon grill ,lilla baklucke vingen i karbon sen ska front läppen i karbon på med .
fundera om jag ska köpa speglar i karbon och huv vi får se nu är sommaren snar här och då blir det mycket fart det kan jag låva....
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Min M5:a 99:a funkar då helt 100% felfritt....

Finns det en M5 med rasad motor så lär ju hela BMW värden få rreda på det, eller hur? Det är ju så allt funkar.

När allt funkar så är alla tysta och glada, när nått pajjar så får alla reda p ådet för det var ju polaren farsas kusins BMW som rasat eller nått... ja ni fattar.....

Viktigtaste ej ju att man själv är nöjd trotts massa pengar på kontot :-)

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.