|
|
|
|---|---|
|
Tja Beamern min börjar bli lite sliten i framvagnen. Har tidigare bytt skivor osv men nu får jag nog byta lite stag/bussningar. Kommer dock inte byta ett stag hit lr dit utan byter RUBBET! dvs allt,o vad jag förstår är det: Casterstag (4 st,hö/vänster bak/fram) rätt? Stabilisatorstag 1? Kommer även göra en hjulinställning efter detta sen får man hoppas att framvagnen är som ny. Väljer nog att göra detta på verkstad då jag har några andra ärende också,frågan är då. Vad kan priset tänkas bli för en sånn här "operation"? När de byter casterstagen,då byts bussningar osv också va? Är det något mer man bör byta i framvagnen när man ändå håller på? Anledningen till byte är att bilen klonkar/kluckar vid små ojämnheter i lägre fart eller vid små inbromsningar. Den vibrerar nu igen konstant i 80 km/h +- ,tidigare endast vid inbromsning. | |
| Någon som har bytt grejjer i framvagnen på en E39a? lr hur Ola? :) (bump) | |
| Jag bumpar med, skulle vilja byta allt på min, gärna till något med obekväma bussningar! | |
|
kommer på måndag skicka in bilen o byta: stabilisatorstag bakre H/V casterstag(länkarmar) Bussningar till de bakre stagen. Låter de främre vara så länge,blir de inte fullt bra får jag byta dem också. Arbetskostanad,1500 för allt + att jag ska göra ett diagnos test kostnad 750 kr. allt som allt: casterstag:2200 Bussningar:400 Stabb:5-600 Jobb:1500 ca:4700 + diagnos tester jag ska göra. kommer att göra en hjulinställning efter detta. |
|
| Var köper du delarna, känns rätt billigt, eller är det per sida? | |
|
ett tips bara, den främre länkarmen (övre) till e39 fram finns i förstärkt variant från Mahle... Jag skulle byta de främre också, de tar en del stryk vid inbromsning... Kostar inte särskilt mycket extra men man måte lossa dämparna och låte dem "glida" upp lite vid byte... /M |
|
| köper ej delarna själv,de gör verkstaden som är en mekonomen verkstad dvs delarna tas från mekonomen. | |
| Låter som ett lysande pris! Är det i Karlshamn? | |
| precis,bilmekano i asarum. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.