|
|
|
|---|---|
| köpte en 520 02a för ca halv år sen nu så e det att det e för jävligt att åka skitet :( när man hissar ner rutan så gnisslar det uta bara helvete sen när man bromsar så låter det änu väre från 0 till högst 70 när man åker snabbare än 70 så slutar det va kan det va för not?? när man ahr rutan stängd så här man inte not pinsamt att åka för bi folk ;/ ursäkta stavningen ahr lite svårt med det | |
|
Prova och backa ett par hundra meter. Det kan vara grus som fastnat innanför blomsskölden och det lossnar om man backar. Mvh Asken |
|
| har provat backa som inne ihelvete igår kväl :D såg det i forumet att man skulel prova det funkar ej för mig :( | |
| knack på skölden som sitter vid skivorna och se om skiten lossnar | |
| ok ska prova det man e en lite käring om det ska ha att göra med bilar har aldrig mekat i hella mitt liv och en lite fråga som du sa där Nikan att man ska banka lite på skölden ska man ta bort däcket för att göra och om man ska banka inne från skölden eller utanför ??:) kanske dum fråga men banjka lite på bilen känns inte bra om man inte vet vad man ska göra exakt :=) | |
|
betydligt enklare om du tar bort hjulet då kan du nog se stenen som sitter mellan skivan och skölden. När jag hade gnissel så gjorde jag så. Finns sedan en del som man kan köpa på bmw och montera på skölden så skall inte problemet uppstå igen. Har själv inte köpt någon sådan men det skall visst fungera. om du inte tar bort hjulet så får du nog krypa under bilen och banka på skölden. går bara att komma åt att banka på ett sätyt när du har hjulet på och det är inifrån. banka med sunt förnuft. Så skall det nog gå bra BMW ¤4-EVER¤ |
|
| ok får tacka för alla svar ni e alltid till bra hjälp :D | |
|
kan även nämnas att bromsskölden kan släppa i bakkant (elle rvar det i framkant) där den sitter med en "låsbricka"... denna tenderar äta materialet i skölden som då lossnar... så kolla att skölden sitter fast ordentligt. /m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.