AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.138

Mp4 monterad i bilen. (e90)

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Jag är sugen på att montera en MP4 skärm i bilen.

Typ: Länk

Eftersom att BMW's stereo är inbyggd så är det ju svårt att byta till något med skärm. Vill inte mixtra med det heller.

Tänkte därför köra en allt i ett, skärm med inbyggd spelare=MP4.

Finns det någon här som har provat att montera en mp4 spelare i bilen?

En fm sändare måste ju kopplas till den eller en sladd till aux ingången i mittkonsollen.

Jag är dock lite fundersam hur man kan få upp den på ett snyggt sätt utan en massa kablar isotejpade på instrumentpanelen :)

ho
58
holmgren_r
320 i M -06
Individual lemansblåmet.
Jag sitter lite i samma sits. Har en ipod nano 3rd Gen. Har kopplat in den via aux ingången i bilen för att få ut ljudet i stereon. Nu hade jag tänkt att koppla in en skärm till den också. 7"

Skärmen vill jag fästa på en kulled som ska komma ut från ventilationsgallret i mitten, och det måste gå att ta bort skärmen enkelt. Tror att jag får riva lite inredning och dra kablarna så de kommer ut genom vent. gallret, och när man inte använder skärmen så ska man kunna gömma in kablarna bakom gallret igen. Ipoden får ligga i mittkonsolen.

Tror du om det?

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Jag har nu sneglat lite på en '7 GPS (för jag har inget lokalsinne) med inbyggd mp3 och fm sändare som kan spela video mm. Allt i ett liksom. Bara en kabel till aux då..

Frågan om snygg montering kvarstår dock för mig med.

Läste att det fanns någon specialhållare för GPS till E90 som inte krävde någon modifiering i bilen. Vart man nu köper den vet jag inte..troligtvis endast med den speciella GPS eneheten som gjorts i samarbete med BMW.

En hållare för GPS med 7' skärm borde ju kunna hålla din skärm oxå holmgren_r.

Jag vill inte ha en sådan där hållare med sugkopp som man sätter på rutan..

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Eller ingen kabel behövs ju till aux när den har fm sändare..fel av mig. Ännu smidigare alltså...

((När ska detta forum få en edit funktion :) ))
ho
58
holmgren_r
320 i M -06
Individual lemansblåmet.
Monsoon... Vad är det för GPS?? Intressant...
Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Sorry för sent svar :)

Det var typ en sådan här..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.