|
|
|
|---|---|
|
En 91 m5 3.6 saker som är bytt t-stift l-filter b-filter olja o-filter tändkablar fördelarlock lambdasond komprov som va bra o jämt! .. tycker att det låter som den missar lite o har haft dåliga värden på bilprov men bytte lambda o då blev det kanon o bilen kändes gå bra nu men nu igen efter bara ett tag så är det lika känns det som den går inte riktigt bra känns lite orkeslös. prövade o koppla ur lmm o då dog bilen... starta igen höll lite varv koppla ur den o då gick den släppte gasen o den gick.. koppla in den o den gick.. gasa lite lät den stå koppla ur lmm o bilen stanna hmm Kan det vara spjällägesgivaren eller något annat som är tokigt | |
|
Hej! Prova att mäta upp t-kablarna så att de är hela och funktionella. Sväng annars in till BMW eller annan verkstad och läs av koderna..... Hade själv en M5 -91 för ett tag sedan och den gick ojämnt på högre varv, orkeslös och "högg" lite. Killen som köpte den av mig bytte t-kablar och vips, en ny bil. |
|
|
vevaxelgivaren verkar du inte ha bytt... det gjorde underverk på min 3,8 :) Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
|
Ville bara säga att jag har köpt nyt t-stift lock rotor kablar .. har bytt vevaxelgivare oxå men inget hjälpte.. |
|
|
Kan det vara så att det är lambdan som jag köpt hos autoexperten..?? Allt annat är bmw original |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.