|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 530i - 2005. Det börjar bli dags att byta bromsbeläggen. Jag har funderingar att byta bromsskivorna till lite vassare sådana, typ borrade skivor samt att köpa vassare belägg, typ slitsade. Vart kan man köpa eller beställa sådana som passar min bil! Någon som som redan har gjort detta kanske? Passar M5:ans ? Blir tacksam för alla råd! - Drink Russian - Wear Italian - Kiss French - Drive German - | |
|
Ha en stund över och ring och prata med Per på www.peansweden.com Den herren KAN bromsar och kan råda dig en väg att vandra! Använder du den som bruksbil och inte någon bankörning eller dyl så kommer han troligen att föreslå Ferrodo DS2000 eller liknande. Slitsade skivor eller borrade sådana är överkurs om du inte kör bana eller dyl. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Troligen kan du inte byta till större skivor (545/550) utan att du även måste byta bromsoken. Slitzade/Borrade skivor ger bara en bättre repeterbarhet, alltså att du kan göra flera upprepade hårda inbromsningar innan dem börjar mattas pga värme. Du får alltså inte bättre bromsförmåga bara för att dem är slitzade. Sen är det skivorna som är borrade/slitzade, inte beläggen. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.