|
|
|
|---|---|
|
Jag vill minnas att jag läste någonstans om en E38 som var konverterad med E39 däcktryckskontroll. Har jag fattat det rätt så har E39 inte trycksensorer/sändare i fälgarna, utan läser av differenser i varvtal mellan hjulen och räknar på så vis ut om däcktrycket avviker från kalibrerat värde. Nu är ju däcktryckskontrollen i E38 med sina sensorer i hjulen lite instabil har jag förstått. Ja min egen bil har kontakt med alla sensorer men kan inte få till en riktig initiering, så efter ett tag så kommer felmeddelande om detta i displayen framför ratten. Frågan är nu om någon av er vet mer om denna konvertering till E39 däcktryckskontroll. Om den funkar som jag fått för mig och om och hur det är möjligt att få till det i en E38 så att det lirar ihop med bilen i övrigt. Man har väl inte sådan tur att det handlar om att koppla in en ny modul från E39, typ plug and play? Det är inte världens viktigaste sak, men jag gillar när allt funkar som det ska och vill gärna bli av med det enda felmeddelandet jag har i displayen. Dr Tinnitus Min bil Länk | |
|
Den som söker han finner... Hittade denna informativa och intressanta länk om min fråga. Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Om du går in på hela bilen/ chassie / hjul o däck så finns det mesta om RDC systemet ///MVH Hasso Länk |
|
hasso Intressant sida, bara den hade funkat för mig. Jag har ju Vista på min burk och det kanske det inte gillar? Har testat med Firefox, och då kommer en skylt upp som säger att systemet inte kan visa vissa saker. Har testat Explorer och då kommer jag till språkvalet och vidare till modellvalet, men inte längre. Kommer upp nåt om ActiveX Control som jag klickat installera på men inget sker för det. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hm dessa nymodigheter :) Java från sun är ett måste plus ett SVGWiew program snutt behövs nog ev också, åtminstone med originalDVD. Men Vista kan strula till det också finns en del andra relaterade program som inte går att köra , utan XP som gäller. Jag har lika problem på jobbet med XP får syntax error men kan dock köra DVDen utan problem. däremot så funkar länken klanderfritt i min Xp burkar hemma. ///MVH Hasso Länk |
|
Firefox beta 3 går inte, om äldre firefox går vet jag inte, däremot fungerar Firefox Beta 3 med originalskivan. |
|
|
Jag har en annan bärbar med, och den är det XP Pro på, så jag ska testa på den senare idag. Som det känns nu så vill jag ju ha däcktryckskontrollen att funka, och då helst med de grejor jag har. Både för att bilen redan har det och för att det ju verkar vara den "bästa" eller i alla fall mest exakta systemet. Det nyare kanske är mer tillförlitligt men det är enklare och billigare, men inte lika högupplöst. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.