|
|
|
|---|---|
|
Min BMW-säljare AVRÅDDE mig från att beställa med svankstöd i sportstolarna pga. att de på de senaste bilarna har fått ngn ny utformning, vilket gör att skivorna som "kudden" ligger i mellan kan ligga mot ryggen och störa..?! Någon som har köpt en 3-serie relativt nyligen med sportstol + svankstöd och har upplevt detta, eller kanske ännu hellre, motsatsen? Jag älskar svankstöd, speciell på långkörningar är det skönt att blåsa upp eller tömma ut, om man har kört länge å ryggen börjar bli stel! | |
|
De ändrar ju ingenting som påverkar produktionslinan förrns mars varje år, vilket är nu, så om det är något nytt svankstöd borde du ju få det.. Hur sen säljaren vet att det skulle vara dåligt kan man ju undra när det inte levererats bilar med det ännu. Har du inte beställt ännu förresten?! Du kommer ju missa alla race på lidingöbron :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Då kanske det är from mars -07 då? Jag vet ärligt talat inte, vet bara att Me like svankstöd - har du det på din hoj? Å vaddå missar alla race, jag har ju högsäsong på rödljus-racing så här års!! - (you should know..!) ;) |
|
|
Men jag ska beställa nu, snart - har kollat å klämt rätt flitigt å kört nya A4:an en del, och även om 3.2:an i den bilen är klart vassare än min bil, så blir det nog 335xi ändå, den motorn matchar inte audi innan de har nya S4;an med 6:a å dubbelturbo (undra vart de fick den idén ifrån...) och den kommer bli på tok för dyr i relation till vad man får i en 335xi touring! Nästa vecka börjar Geneva Auto Show, och då kommer förmodligen BMW att visa faceliften på 3-serien, sen är det bara att beställa!! |
|
|
Måste vart Mars 07 han menade då. Har svankstödet och det funkar finfint. När man blåser upp den blir det mer som en bubbla bak i stolen, man får alltså inget jämt stöd över hela svanken tyvärr utan mer mitt i. Men det funkar som en liten kompis på långturerna. Haha det är ju torrt(ish) nu, din A4 skulle inte ha en chans ;-) Det är väl en 3.2 quattro cab du har eller såg jag fel när du susade förbi på högern i vätan? ;-) Inga fler Audi nu, de är framtunga understyrningsmonster och Quattro-systemet är en lömsk effekttjuv. Ska du få en faceliftad så får du nog tajma in det så den byggs efter September när 09'orna föds. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
ja, men det funkar rätt bra för mig, eftersom jag har en cab - somrarna är knappast ett problem kan man väl lugnt säga! ;) Men om facelift;en inte är ngt special, så kan jag gott hoppa den för egen del, även om firman kanske har åsikter! Låter betryggande ang. svankstödet, som det ska vara då, typ lite variation för ryggraden på långkörningar helt enkelt, ingen ortopedpryl behövs ju egentligen! Nu hamnar vi lite OT, men det är min tråd så det är ok! ;) Håller med om att detta har vart en riktigt RWD-vinter, faktiskt rätt skojs att Lamborghinis, Ferraris mfl. aldrig har ställts av ordentligt.. hejja global uppvärmning!! ;) Hade du kirrat proceede V2 i din hoj nu? om ja, happy camper? |
|
|
.. och där kom regnet ja. Fan. Jodå hojjen är V2ad och går som en skållad bäver. Ska ta min driftbox och försöka få lite mätningar någon dag. Måste bara hitta någon lämplig tokplan jätteraka utan en bil i sikte. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Gött! Ta lidingöbron i besittning en mörk söndagmorgon runt kl. 06 ;) Vad säger de om V2 & 335xi? big no-no? |
|
|
Nejdå det finns många som kör V2 med xi. Kör du manuell kan det ju vara lite vanskligt dock då du har sånt jädrans grepp. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| men automaten håller utan problem alltså? | |
|
Citat: "Jag älskar svankstöd, speciell på långkörningar är det skönt att blåsa upp eller tömma ut, om man har kört länge å ryggen börjar bli stel!" Håller verkligen med. Så har jag det på min 330i och är väldigt nöjd med denna finess, som var ett självklart tillval. Men min bil är ju snart två år gammal, och har väl därmed inte hunnit få den konstruktionsförändring som du beskriver. Du får väl slå till på en begagnad E90 :-) |
|
|
cazorp: Ja med automaten riskerar du ju inte att bränna kopplingen om du släpper den för snabbt :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| ok, kopplingen kan man ju leva med - problemet är när det blir för mycket moment i lådan, och den inte vill vara med längre tänker jag.. kan ju tydligen bli momentant över 1000 Nm belastning på drev etc. vid tex. ett halt brunnslock eller blött övergångsställe - jag har lagat 2 saab växellådsras i min ungdom, så jag borde veta! ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.