|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bättre länk: Länk Ja inte hade man velat byta ventilkåpspackningar där inte. __ Bilblogg: Länk |
|
| Vad som är komplicerat framträder först vid en jämförelse med något annat, byte av generator är väldigt komplicerat i jämförelse med min Caprice. Den ena hoppar man ner i med verktygen och slår igen huven. På en 540 plockar man bort allt som monterades efter generatorn för att överhuvudtaget se eländet. Jag har plockat ner dom dubbla takluckorna på BMW:n och vem kom på den konstruktionen och varför. Jag har bytt alla lås i bilen med resultat att jag kom inte ur bilen och den gick inte att starta då en arm var glapp typ 2 mm på passagerardörren. Elektroniken är som ett flipperspel och se bara på mektipsen, man ska plocka ur elektronikboxar och sitta hemma och löda om allt? Vem kom på den geniala iden att sätta plastkuler i en automatlåda? Missförstå mig inte jag gillar verkligen min bil men det vore kul att köra en HEL vecka utan att laga något. Så mitt råd är som tidigare, köp en bil av någon som skött om den annars blir det väldigt dyrt eller väldigt jobbigt. | |
|
Jo "Grabber" 17000 mil var ett önsketänkande, den har gått 23000, M.V.H. Kjelle Kjelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.