|
|
|
|---|---|
|
Så bestämde jag mig och kom till skott. Den slutliga specen till BMW blev 3 dörrar svart solid network svart/blå klädsel ACC xenon sportstolar radio prof USB comfort och advantage multifunktionsratt lädersport pdc bak solskyddsrutor rökarpaket Genom att välja bort metallic, halvläder, 5-dörrar så blev det stålar över till utrustning som faktiskt behövs. Gjorde en prisoptimering således för att få ner kostnaden. Pris 265 inkl all rabatt och leverans i maj. Med miljöpremie blir det 255, vilket är bra med tanke på helt ny bil med den utrustningen. Med tre års vagnskada, tre års fri service, billig försäkring, låg skatt, 0,4 l/mil landsväg och 0,5 l/mil blandat så ser det ännu trevligare ut. Den nya motorn ger körglädje helt klart. Så nu är det bara att sälja 320 touringen och vänta.. Apropå miljöpremien, när exakt betalas den ut och hur? | |
| Efter 180 dgr (6 mån) från inköpsdatum, förutsatt att du är ägare av fordonet åtminstone fram till denna tidpunkt. | |
|
Kul! Jag är också ute efter att ersätta min gamla Audi 80 med nåt nytt, den har ju rullat 35.000 mil nu och börjar bli mer än lovligt glapp i dom flesta leder. Bra o veta att det går att fixa till sig ett bra pris på BMW för jag har varit litte sne på att man fastnar snabbt på runt 300' för en bil med lite rolig utrustning. Det ÄR trots allt en liten bil och dom kan inte häva på allt för mycket i priset tycker jag. Mvh PG |
|
|
Grattis till ett bra bilval! Jag hämtade ut min 118D i januari, och stortrivs. Den är riktigt rolig att köra och går relativt snålt (ca 0.62 senaste tankningen då med mycket stadskörning), motorn är dock inte inkörd än!! Mvh/ Rp |
|
| grattis till en bra bil.. kommer du ha chromeline?? | |
| Grattis till en fin bil! | |
|
Nej, tror inte chromeline ingår. Det här blir en bra budgetbil som ska vara billig att äga, rolig att köra och minimera miljödårarnas heta önskan att plocka mig på pengar. Specen gör att den blir snygg ändå, svart med svart/blå network-klädsel sitter fint, liksom xenon. Hade tänkt behålla min 320 touring i många år, den är fortfarande i nyskick, Men politikerna har ju bestämt att jag inte får ha den kvar, tyvärr. |
|
|
fredwal: Fin bil! På vilket sätt har politikerna bestämt sig för att du inte kan ha din 320i? |
|
|
Grattis till en fin bil. Har ni fått trängselskatt i Örebrolän också eftersom du "behöver" miljöbil? |
|
| Grattis och all lycka med den nya Bimmern! Är det lång leveranstid? | |
|
Sorry! Nu såg jag att det är leverans i Maj. Ett fint kap i alla fall! |
|
|
Vi har leveranstid i juni på våran....nu går man bara o väntar....=) Bilen =) Länk |
|
| Grattis till en trevlig bil. Har lånat en i ett dygn och gillar den som citybil men den är tyvärr i minsta laget för mig och min familj. | |
|
Solid svart!!!! Jobbar på Ditec...säger bara lycka till med den färgen.....sämsta tänkbara färg..... |
|
| Det säger jag inte för att vara elak.... | |
|
Bianca: Kan du utveckla det där lite mer? Bilen =) Länk |
|
| Han menar väl "repvänlig" men det får man ta när man ska ha den snyggaste färgen! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.