AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.016

M5 e34 89,a kan det vara ngt ?

ry
55
ryken
Freemont
320d xdrive 09
Ska ev byta in min 528,a mot en m5 e34 89,a i riktigt bra skick och låga mil. kan det vara ngt? nått specielt som man ska kolla på?
tips på nått billigt f bolag ? // Ryken
Gemini__
Testa www.vesta.se. Har du inte lite mer info ang. M5:an att dela med dig av?

//Thomas
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Vilken M5-89 är du erbjuden? Finns 49st att välja på. Du kan söka av på regbokstäverna eller det sjusiffriga chassinumret på M5-forumet Länk
ID behövs dock först. De flesta M5 finns diskuterade där.

Riktigt bra skick säger 90% av alla som säljer en M5 E34, sällan det stämmer helt och hållet så kolla upp så mycket du kan.
Låga mil finns det också många som har, men sällan det stämmer också. Av alla svenska M5 med km under 150.000 så är det nog en större andel skruvade än riktiga lågmilare.

E34 M5 register Sverige
Håller med HD91 om att många påstår sin bil vara i "riktigt bra skick"...Om man då menar nypolerad bil med glänsande lack samt ren invändigt så kan det kanske stämma...Riktigt bra skick i mina ögon är en bil som är 100% i det tekniska (drivlina + chassie) samt bra skick på lack/inredning. Iofs är det nog ytterst få M5 som är 100% gällande drivlina & chassie, finns allt något litet litet man stör sig på...
Enda sättet att få en så gammal bil som M5 E34 i 100% tekniskt skick är att byta i princip ALLT till nytt iaf när det gäller chassiet. I drivlinan bör man minst byta stödlager,hardyskiva,homokinetiskknut samt samtliga bussningar, drivaxlarna med skulle jag gissa (för även om alla nämnda delar fungerar utmärkt utan bekymmer så betyder det inte att de är 100%...).
Som parantes kan jag nämna min bil där jag bytt/håller på o byta "det mesta" (många delar som byts är i utmärkt skick men 100% vete-katten, så det kommer finnas mängder med bra delar till salu allt-eftersom...), jag har hittils handlat "reservdelar" för ca 60" skulle jag gissa, som det ser ut nu har jag bara nya EDC-dämpare samt fjädrar (runtom) kvar att inhandla sen är jag "klar"...Dvs om jag inte får för mig att jag vill byta drivaxlar,kardanaxel,koppling osv...Inte för att det är något fel på vare sig koppling,kardan eller drivaxlar men nytt är alltid nytt, o vad om jag nu blir "klar" med bilen vad skall jag då göra i garaget:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.