|
|
|
|---|---|
|
Fick förra veckan ett brev från Trygg-Hansa. Öppnade inte ens brevet, eftersom jag inte är kund där. Planerade att slänga brevet i "arkivet", men av någon anledning så blev det liggandes på skrivbordet. Några dagar efter ringer det en tjej från Trygg-Hansa och frågar om jag vill försäkra min företagsbil hos dom. Jag berättade lätt spydigt att jag inte hade någon firmabil, och slängde på luren. Skulle betala mina räkningar i veckan, och hittade då det tidigare omnämda brevet i räkningshögen. Öppnade och skummade igenom pappret, och såg till min förvåning att dom kunde erbjuda mig en helförsäkring för strax över 8.000kr/helår. Tyckte det var lite märkligt, eftersom dom skulle ha över 20.000 när jag skaffade bilen i våras. Då jag betalar nästan 14.000kr/helår hos länsförsäkringar (det billigaste för mig förra året) så ringde jag upp Trygg-Hansa tidigare på eftermiddagen. Killen kunde inte förstå hur jag kunde fått ett så fördelaktigt erbjudande, me eftersom det var prisgaranti så skulle han kolla upp det hela och ringa upp. 20 minuter senare ringer killen upp, och förklarar att erbjudandet var riktat till min enskilda firma (som har mitt personnummer som org.nr), men eftersom det var någon slags prisgaranti så var han antagligen tvungen att fixa en försäkring till det pris jag blivit lovad i brevet. Han ska ringa mig på måndag igen så vi kan flytta över försäkringen. Det känns som om jag inte är ensam om att få detta erbjudande, så ni som har enskilda firmor, och som har bilarna registrerade på er själva, kolla i "arkivet" efter brevet och anta deras erbjudande! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.