AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
584

AC 318iS Coupé - 93

Ac:n på min E36 -93 har aldrig fungerat i min ägo. Men nu har det börjat låta konstigt från remmen som driver ac kompressorn. Så jag funderar på att lämna in bilen occh få ac:n fixad. Hur mycket kan detta kosta i bästa/värsta fall ? tack // Albin
Br
4
Brutalius
318is coupé -94
För mig visade sig det att kondensatorn läckte som ett såll. Tydligen inget ovanligt att den rostar sönder.

Prisspecifikation exkl moms:
Kondensatorn gick på 2236kr
Arbetet blev 6h á 468kr, det var tydligen pilligt också.
Spårvätska, o-ringar, kylolja blev ungefär 250kr.

Sen fyllde de systemet, gav mig 12mån garanti. Hela kalaset slutade på 7961kr inkl moms. Nästa gång överväger jag nog allvarligt att byta själv.

Vet inte om det känns som det är värt det. Kan inte direkt säga att AC:n börjar verka jättesnabbt men den kommer efter ett tag, den dubbla kliman verkar vara den slöa skurken i dramat.
Oj. De har jag verkligen ingen lust att lägga ut. Får väll försöka göra någonting åt oljudet som kommer från remmen bara då :(
Va
43
Valek
325i -93
Troligtvis remmen som är dålig/gammal bara till att byta. Remmen kostar inte mycket och jobbet är inte så svårt att utföra själv.
Okej. Fins det någon "gör det själv" guide för hur man byter den ?
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Där finns en del säkringar och reläer också att kolla först,det behöver inte alltit vara jättedyrt men det brukar sluta så tyvärr,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.