AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.080

Supertörstig 528 M52B28

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tja!

De senaste tre, fyra tankarna har bilen legat runt 1,5 liter milen.Det känns inte helt korrekt. Visserligen är det nästan bara kallkörning, 10km till jobbet, stå hela dagen, sedan hem samma sträcka och stå till morgondagen.
Det känns som den började dra så mycket sedan jag bytte min defekta vevaxelgivare. Bilen går helt ryckfritt, luktar inte bensin, svarar bra på gas och är nyservad. Kan det vara lambda trots att bilen går bra? Kan webasto stjäla bensin? Inga pölar under bilen och inget dropp när den är igång. Lite förbryllande. Måste något ändras eftervevaxelgivarbyte?
ed
776
edge
520dT M -15
Bytte givaren på min bil, ädrade inget efter bytet. Bilen går klockrent och drar ca 0,9 blandat nu. (70% landsväg)
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
Det kan ju vara en tillfällighet, kan ju vara smuts. Har du provat att köpa akutrengörning för bränslesystemet?

Prova, gör stor skillnad!

Mvh/Kim.
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Ja har du Webastun igång så den går ju på bensin men det kan vara läge att byta både Luftfilter o Bensinfilter sätt i ett Sportluftfilter så kommer den att gå bättre,MVH Perra
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Edge: vilken givare?
Kendymannen:dte är gjort, bilen går ju dessutom jämnt.
Perrab: samtliga filter är bytta (till original). Webaston går ju inte mer än en kvart, så jag tänkte mer om dne kanske läcker, men det luktar ju inte bensin.
Körde lite längre sträcka nu, typ 25 mil, då snittade den 1,1 så jag antar att det är ok.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.