|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
dawid.w! Kul att höra att det fixade sig. Men varför blev det dyrt? A. För jag inte hade läst här att det gick att byta endast spridarnålen. B. För att jag bytte endast spridarnålen och det blev dyrt ändå. C: För att det inte gick att få tag på endast spridarnålen och blev tvungen att byta hela med spridarhus och allt. D. Något annat spök. :) :)) :D |
|
|
där har du fel dieselmeken: ditt citat: den känner när insprutningen kommer. Den kan ju inte göra det om det kommer luft i systemet och då varnar den !!!! spridaren NBF signalerar fel i systemet av någon orsak till att bränslet inte kommer kontinuerligt när tidpulserna "rubbas" dock förutsätter det att det finns många luftbubblor och inte enstaka för att den ska varna. Helgonet, Jag tror inte det tyvärr, men du får tro vad du vill, Jag vet. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
jag tror inte jag vet!!. Dessutom frågade jag på 2st dieselfirmor om just det igår och dom instämde. Bmw:s gammeldiesel har ingen annastans som den varnar för luft i systemet utan de är den givaren som ger signalen. dock förutsätter det att det finns många luftbubblor och inte enstaka för att den ska varna. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Nejdu Helgonet, du förstör ingenting om du blandar i 2taktsolja i Dieseln den diesel som säljs idag är så torr så du kan inte ana sen miljödieseln kom så gick alla Lastbilar sämmre o det gorde småbilarna också o tror du mej inte tycker jag att du ska snacka med en Dieselkille av den gamla skolan så får du se vem som har rätt, men man får INTE blanda Motorolja i Dieseln den smörjer den brinner inte upp som 2taktsoljan gör,ta reda på fakta innan du yttrar dej,Glad Påsk Alla,Perra perrab |
|
|
citat:ta reda på fakta innan du yttrar dej,Glad Påsk Alla,Perra jo mångårig kunskap och isärtagning av nya diesel pumpar bevisar detta!!!!! en dieselkille av den gamla skolan gäller uppenbarligen för dom GAMLA pumparna med. men inte dom nya och det säger sig självt. pumpen arbetar med ca 1600bars tryck (1:a generationen) vad händer då om du ökar densiteten i bränslet???? svaret förstår du nog, eller?? citat från företaget Volvo Att tillsätta begagnad olja och/eller tvåtaktsolja i dieseln har aktualiserats i och med att miljödieseln har gjort sitt intåg på den svenska marknaden. Dessa båda tillsatser förkortar insprutningsutrustningens livslängd avsevärt. Dessutom ökar avgasemissionerna med inblandning av dessa oljor. Med andra ord är det inte att rekommendera att tillsätta begagnad olja eller tvåtaktsolja i dieseln. så ta reda på fakta innan du yttrar dig var de någon som sa!!! min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
så här säger Mercedes då det testat med högre viscocitet i diesel som sker om du blandar in 2 taktsoljan i bränslet Recent studies and engine tests showed difficulties in direct fuelling Diesel engines caused mainly by higher viscosity, which leads to a decrease of engine performance Fuel flow inside the injector is expected to be sensitive to different fuel properties as originally designed for Diesel. Especially, higher viscosity and surface tension would reduce the fuel flow in the injector and therefore lead to the injection delay (hesitation) and shortening of the effective duration of injection. så de e inte bara pumpen som tar stryk utan även spridarna och de flesta dieselägare av nya generationen vet tyvärr hur mycket dom kostar (ca 3500kr st) så om du vill köra med de så varsegod min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Jonne Mek, Det hade kanske in behövt bli så dyrt om jsg bara bytt den läckande spridaren men jag tyckte att det var lika bra att byta alla eftersom bilen har gått några mil. Den firman som jag köpte spridarna på kunde inte få fram kabelspridaren som en utbytes men de andra fick jag som utbytes. Jag kollade även på om jag skulle ha lämmnat in mina orginal på renovering men det skulle inte skillt så mycket i pris. Totalt gick det på strax över 7000. |
|
|
ja ja du helgonet, jag ger mig. Synd dock att du ska sprida felaktigheter på forumet, men som sagt, jag vet och struntar högaktningsfullt i vad du skriver. Jag har snart 30 år i branschen varav 20 som egen. Hur många år har du jobbat proffesionellt med bränsleinsprutning för dieselmotorer? Litar till min egen kunskap i detta fallet som utbildat Bosch Dieseltekniker. Ha en trevlig påsk, och om ni som läser topicen vill ha fakta är ni välkomna att maila mig, privat eller via firman. Förväntar mig en sur kommentar, kom igen nu och ge mig vad jag tål vettja!!! Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.