|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 518i med på cirka 115 hk som jag häromdagen kollade oljan på. När jag då var under motorhuven och rev så såg jag att en sladd hängde löst och vid en närmare koll så var det två sladdar men i den ena änden så satt det ett litet vitt motstånd i kontakten istället för att dom två kablar satt ihop antar jag. Detta förbryllade mig och nu har jag sökt på diverse forum och kommit fram till att det är någon form av IAT (inlet air temp) trim. Jag har provat att köra med detta "trim" i satt i kontakten och kontakterna ihopsatta men jag kan inte känna någon skillnad alls. Jag tror att det här motståndet sitter på fel ställe men jag kan inte se vart det skulle passa bättre är det någon som har nån koll på detta? Eller ännu bättre en bild på en likadan motor där det syns var denna IAT sitter. | |
|
Det finns alltid lösa kontakter under huven som inte används, kan vara till olika typer av extrautrustning, mätpunkter eller för olika avgasreningskrav. Min bil: Länk |
|
| Iofs men det jag undrar är om detta "trim" verkligen sitter i rätt kontakt då det inte ger någon effekt. Jag kanske borde ta en bild och visa vart det sitter? | |
|
Jag har också ett sånt chipp i min 525:a. Hur många hål har du på din? på min är det 3st. Motståndet ska sitta i IAT sensorn men sen vilket hål du ska lämmna utanför är en annan femma. Har du föresten fått rätt på problemet?:P jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.