|
|
|
|---|---|
|
Någon som har monterat extraljus på en x3? Har bi-xenon men skulle vilja ha mer styrka på helljuset , typ dubbelxenon.Vill inte montera en sån där liten 'låda med smålampor' utan ett par 'riktiga' extraljus. | |
|
När jag fått min X3 (om ett par veckor) tänker jag köra utan extraljus tills i höst. När mörkret återigen belägrar vårt land åker det på ett par rejäla extraljus, helst med xenon. Jag har LightForce 240 Blitz på min snart bortbytta KingCab och de ger ett fantastiskt helljus. De har ändå "bara" halogen-lampor. Jag kommer inte att nöja mig med sämre ljus i fortsättningen heller. Jag kör så mycket mörkerkörning så det är det värt. Jag skulle vilja se bilder på X3 med extraljus om någon har. För en vecka sedan stod bilen i hamnen i Tyskland. "BMW six appeal" |
|
|
BMW har en snygg lösning med ett extraljus i framkant på varje rails, kolla tillbehörskatalogen om den finns kvar. Den fanns 05 när jag kikade. Mvh Asken |
|
|
Jag har 3st NBB Alpha Xenon (2 bredbild + 1 pencil) www.nbb.se och det lyser bättre än många långtradare jag kör om. Även utan pencil-ljuset så lyser det lååångt mycket bättre än t ex 3st BigKnick... och då är mina ljus bara 160mm istället för 225mm i diameter. Vill du ha än värre lampor finns NBB 225 Xenon. NBB är en svensk tillverkare som bl a tillverkar lampor åt Bosch. Dock är priserna betydligt lägre än t ex Bosch och Hella. Det finns en 535DA Touring här hemma som har 2 extraljus innanför njurarna, de syns inte om du inte står precis framför bilen, kanske funkar det för dig? Här uppe i Luleå med omnejd är det ganska vanligt med extraljus på X3 och det ser helt ok ut tycker jag (ser t o m bättre ut på X3 än vår E39). ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.