|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger så vibrerar det mellan dessa farter. Oavsett vilken växel jag har i så vibrerar det lite lätt (inga kraftiga), efter/före 60km/h så vibrerar det inget alls! Vi kraftigt gaspådrag blir det lite värre och vid lättare gaspådrag lite mindre! Någon som har någon ledtråd till en novis! | |
| Obalanserade däck? | |
|
Vibrationerna kommer vid acceleration, om jag "rullar nedför en brant backe" så uppkommer inte vibrationerna vid nämda hastigheter...(läs meningen rätt nu...;-) ) |
|
|
Verkar vara nåt med drivlinan, vilka symtom ger en defekt hardyskiva? |
|
| Det kan mycket väl vara ett kärvande ok som gör att bromsen ligger på lite grann. Känn om det är varmare på något av centrum på fälgarna. | |
| Drivlinan misstänker jag med. Kolla alla bultar till kardanen och skicket på hardyskivan. | |
|
Om det tilltar med acceleration o motorbroms så är det drivlinan som är no 1 att kolla. En klassiker som ger vibbar i 40-60 vi gaspådrag är den homokinetiska knuten. Länk Länk kolla även hassos sida. molle |
|
| Nu när det blev +14° ute, är i stort sett alla vibrationer mellan 45-60km/h borta, något ändrar sig med temperaturen. Undrar bara vad? | |
|
det kan vara däcken kanske sutko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.